Sunday 3 March 2024

Litvanya'da Unutulmaz Şubat Serüvenim

 Türk Kebaplarından Yüzüklerin Efendisi Konserine: Unutulmaz Şubat Serüvenim

Herkese merhaba! Bu ay yaşadığım maceradan bahsedeceğim. Daha önce belirttiğim gibi, her ayın son Pazar günü müzeler ücretsiz olduğu için Vilnius'taki bir müzeye yeni gönüllümüz Aydan için gitmeye karar verdik. Tüm resimleri ve müzeyi tekrar görmek büyüleyiciydi. Sanırım ücretsiz olduğunda tüm müzeleri tekrar tekrar ziyaret edeceğim!

Bir sonraki  hafta gençlik merkezinde Türk Kebabı Atölyesi`ni gerçekleştirdik. Gençlere Türk Kebabı nasıl pişirileceğini gösterdim. Salça yerine biber sosu seçtim, çünkü bizim salçamız burada bulunmuyor maalesef. Gerçekten keyif aldılar aktiviteden, fotoğrafta da görebileceğiniz gibi, ve atölye sonunda tarifi yazmamı istediler. Eve gittiklerinde aileleri için kebap hazırladıklarına eminim! Ayrıca yeni gönüllü Aydan da bize yardım etti.

Bir sonraki Pazartesi, Aydan'la birlikte Sirvintos Lisesi'ne  Sirvintos Gençlik Merkezi'ni tanıtmak için gittik. Gençlerle bir tartışma düzenledik. "Katılıyorum" ve "Katılmıyorum" olmak üzere iki masa vardı. İfadeler okunduğunda taraf seçmeleri gerekiyordu. Sonrasında gruplar kendi görüşlerini savunacak bir lider seçtiler. Yabancı bir birey olarak yurt dışında yaşamanın zorluklarıyla ilgili cümleler seçtik. Etkinliği beğendiklerini gördük. Dersin sonunda müdür her Pazartesi gelmemizi istediğini belirtti! Kişisel olarak, bu teklif bana mutluluk verdi. Başka bir deyişle, havalarda uçuyordum çünkü öğrencilerle dolu bir sınıfta olmayı ve bir öğretmen gibi hissetmeyi özlemişim.

İngilizce Konuşma Kulübü için "Çılgın Şapka Günü" aktivitemizi gerçekleştireceğimiz gün  geldi çattı. Kartonlar, küçük oyuncaklar, düğmeler, yapıştırıcılar, makaslar, simler, kolyeler, bilezikler, gazeteler, dergiler gibi birçok malzeme getirdik. Karton ve gazete kullanarak nasıl şapka yapılacağını gösterdim. Birlikte birçok yaratıcı şapka yaptık!

Çarşamba günü Gelvonai'de lisede yaptığımız tartışmayı tekrarladık. Tartışmanın ardından onlara bir karton verdik. Tamamlamaları gereken tek bir görevleri vardı. Gelvonai'deki gençlik merkezini ve kendilerini çizmeleri gerekiyordu. Bu etkinliğin amacı, kendilerini nasıl gördüklerini ve gençlik merkezinde kendilerini nasıl konumlandırdıklarını öğrenmekti.

Musninkai'de Perşembe günü, en ünlü Litvanya pembe çorbası olan "Saltibarsciai"yi pişirdik. Yazın çoğunlukla tüketildiği için soğuk çorba anlamına geliyormuş. Turp, yumurta, soğan, patates ve yeşil soğan aldık. Bu kadar lezzetli bir çorba olacağını gerçekten hiç beklemiyordum. Çok lezzetliydi ki 3 kase içtim. Leziz çorbadan sonra, Gelvonai'de yaptığımız aynı etkinliği anlattık. Gençlik merkezini çizdiler ve kendilerini çizdiler.

Başka bir Pazartesi, müdürün önerisiyle Aydan ile tekrar Lise'ye gittik. Onlarla meşhur "Çarkıfelek" oyununu oynadık. İngilizce bir kelime tahtaya harfleri olmadan yazıldı. 4 takım vardı ve her takım çarkı çevirdi. Puan kazanmak için doğru harfi tahmin etmeleri gerekiyordu. Etkinlikten sonra, gelecek etkinliğimizi davet etmek için onlara tanıtım yaptık.

Litvanya'da resmen kışı kovmak için geleneksel bir kutlama var! İnsanlar "korkunç maskeler" takıyorlar ve şehir merkezinde toplanıp dans edip ve ateş yakıyorlar. Sirvintos şehir merkezinde 13 Şubat'ta düzenlenen kutlamaya katılmak için gençlere korkunç maskeler hazırlamak amacıyla bir atölye çalışması yaptık. Sevgili Jelena gençlere nasıl doğru bir şekilde maske yapılacağını gösterdi ve diğerleri maskelerini hazırlarken yerel gönüllüler Sophia ve Rugilė ile pancake pişirdik.

Patronlarımız :) Živile Hanım ve Serdar Bey`e yardım etmek için bir gönüllü olarak Erasmus+ projelerine katıldım. Farklı ülkelerde yaşayan 27 katılımcı vardı. Bu bir haftalık projenin adı "Gençlik çalışması üzerine iletişim kurma semineri: İleri adım" idi. Kuruluşlarında büyük bir rol oynayan katılımcılar projeye katıldılar.

Bu ayın en heyecan verici kısmını en sona bırakmak istedim! Nihayet çocukluğumdan beri yapmayı her zaman istediğim bir şey yaptım.  Yüzüklerin Efendisi konserine gittim! Yüzüklerin Efendisi Orkestrası'nın Vilnius'a gelip Yüzüklerin Efendisi film müziklerini çalacağını bir ay önce gördüm ve tabii ki ilk sıradan bileti aldım! O anı düşünebiliyor musunuz?! Çocukluğumdan beri büyük bir Yüzüklerin Efendisi hayranıyım. Tüm kitapları okudum ve filmleri ilk yayınlandığında ailemle izlerdik. Bu hayalimi gerçekleştirmeme yardımcı olduğunuz için IYACA ve Sirvintos Spor Merkezi'ne teşekkür ederim!












No comments:

Post a Comment