Saturday 9 March 2024

Slovakya'da İlk Ayım

 Slovakya'da İlk Ayım 

Slovakya’nın Čadca denilen şehrine bu ay vardım, kurum her gönüllü için bir host family ayarlamıştı, ben de Slovakya’daki ilk bir haftamı kurum çalışanı Šimon’un ailesinin evinde geçirdim. Yerli halkın yaşayış biçimi Anadolu insanınkinden aşırı farklı denilemez, ama aynı olduğu da söylenemez. Sıcakkanlılıkları, misafirperverliklerinin bizimkinden aşağı kalır yanı yok, İngilizce konuşma oranı da aynı şekilde oldukça düşük, diğer Avrupa ülkesi vatandaşlarıyla kıyaslandığında tabiiki. Bunun haricinde farklı bir orta Avrupa kültürü hakim, insanlar sağlıklarına, doğayı korumaya, ekolojik ve ekonomik olmaya oldukça önem veriyorlar. İstisnasız her evde en az bir evcil hayvan ve sebze yetiştirilebilecek ufak bir bahçe var (apartmanda oturanlar hariç). Buranın doğası çok güzel, şehirden hangi yöne 15 dakika mesafede yürürsen yürü kendini doğanın içinde buluyorsun, ancak bu doğa ne bariz bir şekilde beşerî yapı olarak düzenlenmiş, ne de balta girmemiş orman gibi kendi haline bırakılmış.

Burada yerlilerle bir “Gulaš partisi”ne katıldım. Gulaš bol et ve sebzeyle yapılan bir çorba ve bunu doğum günlerinde koca bir kazanda pişirmek bir Slovak geleneği. Çorba aynı şekilde Macaristan ve Çek cumhuriyetinde de oldukça yaygın. Burada ayrıca “kofola” denilen bir Coca Cola replikasını tattım, slovakyada oldukça yaygın bir içecek. Çekoslavakya döneminin komünist rejimi muhtemelen Amerikan mallarına karşı bir tutum sergilediğinden kendi Coca Cola muadillerini üretmişler. Tadı tabii ki aynı değil, ama bence lezizdi…





No comments:

Post a Comment