Wednesday 1 September 2021

Romanya'da İki Aylık Maceram!

 


Sizi Romanya’ya geliş sürecim ve orada geçirdiğim zaman dilimi hakkında bilgilendirmek istedim. Projeyi arkadaşım sayesinde öğrendim ve hemen başvurumu yaptım. Bir gün içeresinde mülakatım yapıldı ve projeye kabul edildim. Yeşil pasaport sahibi olsam da pandemi koşulları nedeni ile uzun dönem vizeye izin verildiği için vize almam gerekti (detaylı ve güncel bilgiye konsolosluğun sayfasından ulaşınız.) Projenin tek sancılı kısmı vize alma sürecimdi, kabul sürecim ve proje sürecim mentörlerim sayesinde çok kolay ve eğlenceli idi. Kocaeli’nde yaşamam sebebi ile İstanbul Konsolosluğu’ndan fiziki vize görüşmemi gerçekleştirdim. Randevu günü bütün belgelerimi eksiksiz bir şekilde konsolosluğa verdim ve bu şekilde vize sürecim başlamış oldu. Pandemi ve insan trafiği dolayısıyla vizenin çıkma süreci 45 günü buldu. Vize çıktıktan birkaç gün içinde uçak biletlerimize IYACA sayesinde kavuştuk ve yolculuğumuz başladı. Bükreş Havaalanı’nda Mihai isimli karşı kurumun “Sakura” çalışanı (aynı zamanda mentörümüz) bizi güler yüzü ile karşıladı ve yurda doğru yola çıktık. Yaklaşık 1 saatlik yolculuğun ardından yurda vardık; ilk olarak ben ve arkadaşımdan önce gelen gönüllülerle tanıştık, hepsi çok iyi ve tatlı insanlar.Gelişimiz hafta sonuna denk geldiği için etkinliklere başlamamız birkaç gün aldı.

Mentörümüz her hafta başı o hafta yapacaklarımızı ortak alan olan mutfağa asıp bize bilgilendirme sağladı. Çocuklarla yaptığımız çeşitli etkinlikler boyunca bize okulun öğretmenleri yanımızdaydı bu sayede çocuklarla iletişimi en baştan güçlü kılabildik. Çocuklar gerçekten çok sıcakkanlıydılar ve her etkinlikte hepsi bizle birlikte aynı heyecanı paylaştığını gözlerindeki heyecandan anlayabiliyorduk. Çocuklarla beraber çok güzel oyunlar oynayarak ve birlikte sunumlar hazırlayarak hem bilgilendik hem de eğlendik. Kendi kültürümüze ait ve Romanya kültürüne ait spor aktiviteleri yaptık. Gerçekten çocukların bizimle aynı heyecanı paylaşması yaptığımız bütün etkinliklere eğlence kattı. Etkinlikler genel olarak çocukların dersleriyle yakındı. Örnek olarak; bez bebek yapmak, voleybol oynamak, Romanya’nın tarihinde önemli bir gün olan “Kahramanlar Günü” için yapılan sunum da dahil olarak bir çok etkinlikte bulunduk.

Birinci ayın sonuna gelirken ev sahibi kurum bizi Braşov isimli şehire ve oradaki Peleş Kalesi’ne götürdüler; gerçekten inanılmaz bir deneyimdi. İkinci ayımızda okulun yaz tatiline girmesi ile etkinliklerin yoğunluğu azaldı ve bu sayede Romanya’yı gezme, kültürlerini tanıma fırsatımız oldu. Gerçekten tarih olarak çok zengin bir mirasa sahipler. Ben ve arkadaşlarım için gerçekten inanılmaz bir deneyimdi; IYACA’ya sonsuz teşekkürler. Umarım herkes böyle bir şansı elde edebilir.




No comments:

Post a Comment