Wednesday 8 September 2021

Mulțumesc România!

Herkese merhaba.

Ben Yavuzhan ve size harika insanlarla geçirdiğim iki aydan bahsetmek istiyorum. 2021 yazında Romanya’nın Bükreş yakınlarındaki Ciorogarla köyünde, "ESC For All" adlı ESC projesine iki ay gönüllülük yaparak geçirdim. Lise öğrencileriyle çalıştığımız projede Türkiye’nin farklı şehirlerinden ikisi staj öğrencisi üçü proje gönüllüsü toplamda 5 kişiydik ve birlikte bir yurtta yaşadık. Görevlerimiz öğrencilere etkinlik hazırlamak ve yapmak, çeşitli sunumlar hazırlamak, dil derslerine katılmak ve ev sahibi kuruluşun çeşitli etkinliklerine katılmaktı. Boş zamanlarımızda ise Bükreş’e gidebiliyorduk, fakat toplu taşıma kısıtlı olduğu için yurdumuzda bir hayli vakit geçirdik. Hafta sonları Romanya’nın mimarisiyle ünlü Braşov, sahilleri ve gece kulüpleriyle ünlü Köstence ve kaleleriyle ünlü Sinaia gibi farklı şehirlerine seyahat ettik. Ben son haftamı Moldova’da geçirdim. Günlerimiz zevkli geçti ve birçok anı biriktirdim. Yemek yapmayı öğrendim ve alıştım ve başka şehirlerden gelen bir grup olduğumuz için birbirimizin yemek alışkanlıklarından çok şey öğrendik. Sadece yemek konusunda değil her konuda birbirimizi, geldiğimiz yerleri ve geçmişlerimizi paylaştık. Maalesef bu paylaşım biz Türkler arasında kaldı çünkü etrafımızda hiç yabancı gönüllü olmadı ve Romanyalı lise öğrencileriyle etkileşimimiz öğrencilerin yaz tatili olmasından dolayı sınırlıydı. Ama en azından mentorum Mihai ile vakit geçirme şansım oldu. Bu deneyim bana kendimden küçük jenerasyonlarla olan iletişimimi, dil bariyerine rağmen kendimi geliştirmeme, dil becerilerimi, yer-yön bulma ve seyahat etme becerilerimi, sunum ve iletişim becerilerimi geliştirmeme, koşullara karşı adapte olabilmeme olanak sağladı.

Herkesin bu gibi olanakları deneyimlemesini tavsiye ediyorum!



No comments:

Post a Comment