Saturday 17 February 2024

Litvanya'daki İlk Ayım

 Litvanya'daki İlk Ayım 

Litvanya'ya gelmeden önce, danışmanım Zivile bana ülkenin soğuk olacağını ve hazırlanmam gerektiğini söylemişti. Bu nedenle kendime bol miktarda kışlık kıyafet getirdim. Fakat; Litvanya'ya ilk geldiğimde bu kadar soğuğu hiç beklemiyordum! Kış tam anlamıyla ekim ayında buraya gelmiş! Hava dondurucuydu ve sanki üşüyen tek kişi bendim.

 

Sirvintos'taki evime vardığımda yeni evimi görmenin mutluluğunu yaşadım. Güzel ve rahat bir evdi. Ertesi gün pazardı, bu yüzden şehirde dolaştım ve bu güzel kiliseyi gördüm.

Sirvintos'ta geceleri tüm yıldızları olduğu gibi bütün çıplaklığıyla görebilirsiniz. Geceleri gökyüzüne baktığımda şok oldum çünkü ışık kirliliğinden dolayı Ankara'da hiç bu kadar çok yıldız görmemiştim ve burada gök yüzü oldukça berrak. Benim için oldukça farklı ve harika bir andı.

 

Gençlik merkezindeki ilk günümde herkes çok misafirperverdi. Herkesle tanıştım ve gençlerle oyunlar oynadım. Buradaki Türk gönüllüler olan Refik ve Furkan ile de tanıştım. İkisi de yardımsever ve sıcakkanlılar.

Ertesi gün Gençlik Merkezimizi ve ESC'nin (Avrupa Dayanışma Birliği) ne olduğunu anlatmak için ``Sirvintu Atzalyno Progimnazija`` adlı ortaokula gittik. Onlarla ilk kez bir arada toplandık ve onlar da bizimle eğlendiler!

Ukraynalılar gençlik merkezimize geldiğinde heyecanlandım. Gençlik merkezimizi tanıttık, onlar da gençlik merkezinde yaptıkları etkinlikleri anlattılar. Birlikte harika zamanlar geçirdik.

 

Bu ayın ilk perşembe günü Musninkai'ye gittik. Daha önce hazırladığımız oyunları oynadık ve aktiviteleri yaptık. Musninkai'li gençler çok naziktiler ve tüm aktivitelere katılmaya istekliydiler.

Hayatımda ilk defa muhteşem bir Cadılar Bayramı partisine katıldım! Cadılar Bayramı partisinde cadı oldum ve herkesin falına baktım. Aynı zamanda gençlik merkezinde genç gönüllüler olan Vilté ve Dovilé’nin hazırladıkları Cadılar Bayramı etkinliklerine katıldık. Mükemmel bir partiydi. Geceyi gençlik merkezinde geçirdik.

31 Kasım'ın neredeyse tüm Avrupa ülkelerinde Anma Günü olduğunu öğrendim. O gün insanlar mezarlığa giderek sevdiklerinin mezarlarını temizler ve onlar için mum yakarlarmış. O gün bizler de mezarlıklara giderek sahipsiz mezarları ve şehit mezarlarını birlikte temizledik. Benim için güzel ve büyülü bir deneyimdi.

Hafta sonları çoğunlukla Vilnius'a gittim ilk ayımda ve her gittiğimde büyüleyici eski kenti yeniden keşfediyorum. Eski kent olarak adlandırılan kısımda bir çok eski kilise ve katedraller de mevcut. Ayrıca her ayın son Pazar günü tüm devlet müzeleri ücretsiz oluyor. Litvanya Büyük Dük Sarayı, KGB Müzesi gibi müzeleri bu zamanlarda ücretsiz keşfedebilirsiniz. Pazar günleri kiliselerdeki tüm ritüellere de katılabilirsiniz.

Ayrıca Trakai şehrini de ziyaret etmelisiniz. Doğasına ve tarihine hayran kalacaksınız. Ünlü Trakai Kalesi'nde kendi özel paralarınızı yapabilirsiniz.



 

No comments:

Post a Comment