Friday 23 February 2024

Avusturya'daki İlk Ayım

Avusturya'daki İlk Ayım 

Merhaba arkadaşlar ben Ecem. Esc uzun dönem Avusturya gönüllüsüyüm. Burada ilk ayımı tamamladım ve sizlere biraz Avusturya’dan, biraz yaşadıklarımdan biraz da projemden bahsetmek istiyorum. E hadi başlayalım o zaman :)

Öncelikle ben 2 ay önce Almanca öğretmenliği bölümünden mezun oldum. O yüzden hep almanca konuşulan bir ülkeye gitmek istemiştim. Daha önce şansımı hep Almanya’dan yana kullanmıştım fakat denediklerimin hiçbirisi olmadı. Nitekim buraya geldiğim ilk günlerden itibaren iyi ki de olmamış dedim. Ve bir kez daha anladım ki bekleyince en güzeli gelip buluyormuş insanı.. 

Bir Almanca Öğretmeni olarak konuşulan dili anlayacağımı bekliyordum ancak uçaktan inip trene binince anladım ki benim öğrendiğim almanca ile bu ülkenin almancası bir değildi :D Avusturya’ya gitmek isteyen arkadaşları önceden uyarmak istiyorum ki burada çok güçlü bir diyalekt farkı var arkadaşlar. Başlarda gerçekten zorlandım ama yaklaşık 2 hafta sonra diyalekti çözmeye başladım.

Ben gönüllülük projemi Graz’da (hatta Graz’ın bir kasabasında) yapıyorum. Ev arkadaşım Sandra İspanyol. Çoktan birbirimize kendi kültürlerimizi, tek tük kelimeleri aşılamaya başladık. Burada bir ilkokulda çalışıyoruz. Ben birinci ve ikinci sınıf öğrencileri ile çalışıyorum. Okul, öğretmen arkadaşlarım, öğrenciler, veliler.. Hepsi çok iyi, çok sıcakkanlı, çok yardımsever insanlar.

Günlerimi özellikle hafta sonlarımı dolu dolu geçirmeyi kendime amaç belledim. İlk defa yurtdışına çıkmış bir insan olarak, hele böyle güzel bir fırsatla buralara gelmiş biri olarak listeyi çoktan hazırladım. Henüz ilk ayım olmasına rağmen ilk yurtdışı ziyaretimi gerçekleştirmiş bulunmaktayım. Hoş çok da büyük bir deneyim yaşamadım. Gittiğim yer Slovenya’nın bir ili olan Maribor. Eve sadece 30dk uzaklıkta. E bu kadar yakınken gitmemek olmazdı. Bir öğrencimin velisi Maribor’da yaşıyormuş ve bizi davet ettiler. Biraz kültür öğrendik biraz da gezdik.

Bu ülkeye bu şehre gelmeden önce aslında burasıyla ilgili pek de bir fikrim yoktu. Ama kalpten söyleyebilirim ki burası beni büyüledi. Geldiğim ilk günden beri yaşadığım şeyler her günüme teşekkür sebebim oldu.

Bir aydır hep bulutların üzerinde yürüyorum. Bu mutluluk gerçekten başka. Ben hiç bu kadar şanslı olduğumu bilmiyordum. Umarım şans hep benden yana olmaya devam eder..

Bir aylık deneyimimle size şunu söylemek isterim ki Esc’ye katılın! Projelere başvurmaktan vazgeçmeyin. Kim bilir, ya tutarsa? :)) 










No comments:

Post a Comment