Wednesday 6 April 2022

Yunanistan'da Eğlenceli ESC Deneyimi!

Merhabalar, ben Batuhan Turan. 19 yaşında üniversite öğrencisiyim ve bu sene hazırlık sınıfındayım. Daha önceden hiçbir yurtdışı deneyimi yaşamamıştım. Ben de hazırlık sınıfında olduğum için bu fırsatı değerlendirmek istedim. Erasmus programlarına çok ilgiliydim ve şans eseri olarak IYACA ile tanıştım, iyi ki de tanışmışım. ESC programı ile kısa dönem Yunanistan'ın Xylokastro kasabasında çevreyi koruma gönüllüğü üzerine bir proje gördüm ve hemen araştırmalarımı yaparak kabul ettim. IYACA bu süreçte bana gerçekten çok kolaylık sağladı. Bilmediğim prosedürlerle uğraşırken bilgilendirme ve yardımcı olma konusunda ellerinden geleni yaptılar, ben de bu programa başladım. Mart ve Nisan ayı olmak üzere iki ay sürecek olan projeye dahil oldum. İlk ayımı burada tanıştığım arkadaşlarım sayesinde güzel bir şekilde geçirdiğimi düşünüyorum.

Öncelikle bulunmakta olduğumuz projede çeşitli workshoplar, etkinlikler ve çevre temizliği üzerine faaliyetler yapıyoruz. Şu ana kadar görev aldığımız faaliyetler şunlar: Sahildeki çalı çırpıları bir bölgeye topluyoruz ve çevre kirliliğini engellemiş oluyoruz, koruma altında olan bir ormandaki çöpleri topluyoruz, okul boyuyoruz, ilkokul öğrencileri için geri dönüşüm bilinci oluşturmak adına oyunlar ve posterler hazırlıyoruz. Belki gözünüz korkmuştur ve zorlanacağınızı düşünüyorsunuzdur ancak hiç öyle düşünmeyin. Çok keyifli bir şekilde herhangi bir zorluk yaşamadan eğlenerek bu projelerin bir parçası olabiliyorsunuz.

Şimdi Xylokastro'daki hayatımdan bahsedeyim. Xylokastro 6000 nüfuslu bir kasaba. İstanbul'un karmaşasının ve hareketliliğin aksine çok sakin, huzurlu bir yer. Evde Fransa Polonya ve Türkiye'den olmak üzere  3 farklı ülkeden arkadaşlarımızla yaşıyoruz. Günlerimiz keyifli geçiyor. Uzun dönem gönüllüleri ile de film geceleri düzenliyoruz, keyifli sohbetler yapıyoruz. Hatta ilk günlerimde bana doğum günü sürprizi yapmayı da ihmal etmediler :). Hafta sonları Yunanistan'ın çeşitli yerlerine seyahat etme imkanımız var.

Xylokastro konum itibariyle Korint, Atina, Patras gibi yerlere ulaşımı çok kolay olan bir yer. Benim ilk seyahatim Patras oldu. (Yunanistan'ın aynı zamanda en büyük üçüncü şehriymiş.) Mart ayında düzenlenen karnavala katıldık. Tarihi güzellik olarak gerçekten çok zengin bir yer. Arkeoloji müzesine gittik. Tarihi tiyatroları gezdik. Gerçekten çok güzel manzaralarla karşılaştık. Eğer bir gün yolunuz Yunanistan'a düşerse Patras'ı gezmeyi kesinlikle ihmal etmeyin. Söyleyeceklerim şu anlık bu kadar. Nisan ayında görüşmek üzere.

No comments:

Post a Comment