Monday 4 April 2022

On Aylık Maceramın Tam Ortasındayım!

Merhabalar, ben Rümeysa,

Romanya’da beşinci ayımın sonuna geldim. 10 aylık maceramın yarısını bitirmiş olmak bir yandan üzüyor bir yandan da kazandığım deneyimlerimden ötürü beni mutlu ediyor. Bu ay Türkiye’den yeni bir ekip daha geldi. Vize alınırken yaşanan sorunlardan dolayı maalesef bu sefer aramıza gecikmeli katıldılar. Aynı zamanda ise yeni ekip ile beraber konusu itibariyle de yeni bir proje başladı. Yeni projemizin konusu “Zorbalık”. Türkiye’de gönüllülük yaparken kazandığım tecrübelerden dolayı özellikle hassas olduğum bir alan olmasından dolayı beni oldukça mutlu eden bir gelişmeydi. Bu ay sınıflarda ve yurtta yer alan etkinlik sınıfımızda yapılacak uzun ve kısa etkinlikler üzerine uzun uzadıya istişare ettik. Bu sebeple fiili olarak lisedeki sınıflardan birine girip kısa bir oyun oynadık. Oyunun adı “Kurt ve Kuzu”. Sınıftaki öğrencilerinin hepsiyle bir çember oluşturuyoruz. Aralarından biri dışarda kurt olurken biri de çemberin iç tarafında kuzu oluyor. Dışardaki kurt içerdeki kuzuya ulaşmak için sınırları zorluyor. Çemberi oluşturan öğrenciler ise birbirlerine destek olarak kurtun içeri grime girişimini engelliyor. Böylelikle zorbalık söz konusu olduğunda tanıkların ortamdaki gücünü öğrenmiş oluyoruz. Sınıftaki bu kısa oyunun ardından Ocak ayını da tamamlamış olduk.

Etkinliklerin yanı sıra sosyal hayatımıza da hız kesmeden devam ettik. Romanyalı arkadaşlarımla vakit geçire geçire Rumence bilgimi daha da ileriye taşıdım J Bunun yanı sıra oldukça tarihi bir maça tanıklık ettik. Futboldan çok anlamasam da FCSB – Cluj maçı oldukça heyecan vericiydi diyebilirim. Tek sıkıntı maçın ayın en soğuk olduğu güne denk gelmesiydi ancak maçın heyecanıyla soğuğu da unuttuk diyebilirim.

 

Bu ay hayatımda büyük bir devrim yaptım ve Yotube kanalı açtım. Yüklediğim ilk videoda futbol maçına ait. Romanya’daki yaşam ve yapılacaklar hakkında bilgi almak isteyen herkesi Youtube kanalıma (“Rahel in Romania”)  ve “Rahel in Romania” blog siteme davet ediyorum. Görüşmek üzere..

No comments:

Post a Comment