Thursday 28 April 2022

Bullybreaker ile Dünyayı Zorbalıktan Kurtarıyoruz

Merhaba arkadaşlar,

Romanya’da şubat ayının sonuna gelmiş bulunmaktayız. Bu ay soğuk olmasını beklerken oldukça sıcak bir hava durumuyla ayı tamamladık. Eylül ayından beri sık sık gittiğim Titan, Tineritului ve dahası parklara akın edip kahvemi içerek kitabımı okduğum oldukça güzel bir aydı.

Bu ay etkinliklerimiz hız kesmeden devam etti. Zorbalık konusunu daha iyi anlatabilmek için küçük bir tiyatro oyunu organize ettik. Oyunda siber zorbalık ve ırkçılğa odaklandık. Afganistan’dan gelen ve sınıf arkadaşları tarafından hem sosyal medya üzerinden hem de fiziki olarak zorbalığa maruz kalan bir öğrencinin hikayesine odaklandık.

Bunun yanı sıra dünyayı zorbalıktan kurtaracak bir robot icat etmek üzerine bir oyun oynadık. Robotun adı da “Bullybreaker” oldu.

Bu ay ayrıca Schengen vizesi için başvuru yapmam açısından önemliydi. Romanya, AB ülkesi ancak Schengen bölgesine dahil değil. Bu sebeple 10 günlük bir plan yaptım ve Avusturya konsolosluğuna başvurdum. Oturma iznim olduğu için Bükreş’teki konsolosluklara başvurabiliyorum tabii ki her ülkenin başvuru şartları değişiyor. Bu sebeple teker teker Bükreş’te yer alan konsolosluklarla iletişime geçtim. Çek Cumhuriyeti, en az bir yıl geçerliliği olan oturum kartı şartı ararken Avusturya, Avusturya’dan ayrılış itibariyle en az üç ay olacak şekilde geçerliliği olan oturum kartı şartı arıyordu. Bu sebeple gerekli evrakları toplayıp Avusturya konsolosluğunun yolunu tuttum. Tabi ki, Alman titizliği ve disiplini söyleminin doğru olduğunu belirtmeliyim zira vize görüşmem bir saat sürdü J J J Henüz vize sonucum belli değil, güzel sonuçlar almak dileğiyle diyor ve şubat ayı blogumu burada sonlandırıyorum.

 

No comments:

Post a Comment