Monday 30 July 2018

Romanya Arad`dan Sevgilerle...

Herkese merhaba, ben Ünsal,
Çankaya Üniversitesi Mimarlık Fakültesinde okuyorum. Yaz tatilinde hem kendimi geliştirmek hem de insanlara faydalı olabileceğim bir şey yapmak amacıyla AGH projesi ile geldiğim Romanya’da bugün 27. günüm. Romanya ve Türkiye’nin coğrafi ve kültürel yakınlıkları sayesinde geldiğim ilk hafta haricinde hiçbir adaptasyon problemi yasamadım. İlk olarak gönüllülük yaptığım Arad şehrinden bahsetmek istiyorum. Geldiğim ilk gün başkent Bükreş’te karşılaştığım halkın soğuk tavrı ne kadar beni korkutmuş olsa da Arad’da herkesin sıcakkanlı ve iyiliksever tavrını görünce işlerin kolay olacağını fark ettim. Tek başına ana dilini bilmediğim bir ülkeye gelmeden önceki tüm kaygı ve korkuyu Romanya sayesinde en az düzeyde yasadığımı düşünüyorum. Adaptasyon surecinden sonra burada ne yaptığımızı anlatmak ve aktivitelerden bahsedebilirim. Geldikten 5 gün sonra Romanya’daki kuruluşumuzun bu yıl içinde düzenlediği en büyük etkinlik olan ``Festivalul Părădăicilor`` yani Domates Festivali vardı.

Festivalden sonra Arad’da bir devlet lisesiyle kurumumuzun ortaklaşa çalışması olan yaz okulunda Türk kültürü, dili ve tarihiyle ilgili buradaki öğrencilere bilgi verdik ve hep birlikte kültürlerimizin benzer ve farklı yönlerini inceledik.
Bu etkinlikleri yaparken ayni zamanda çok da şey öğrendim. Öncelikle insanlarla bir arada olmanın onlara bir şey katmanın ve onlardan bir şeyler öğrenmenin bana ne kadar iyi hissettirdiğini bir daha görmüş oldum. Ayrıca tüm etkinliklerde toplu çalışmanın ekip ruhunun isleri ne kadar kolaylaştırabileceğini çok daha net anladım. Aynı amaç doğrultusunda hayata bakışı, dili, dini ne olursa olsun bir şeyler yapmak isteyen insanların bunu başarabileceğini teyit ettim.Ve son olarak tabi ki sürekli çalışmıyoruz hafta sonu ve aylık tatillerim de Romanya içi ve dışında bir çok etkinliğe katildim. Burada bos olduğunuz her ani farkında olmadan bir yerleri gezerek, keşfederek geçirmek istiyorsunuz.
Umarım sizlere AGH sureci ile açıklayıcı bilgiler verebilmiş ve az da olsa aklınızdaki soru işaretlerini azaltabilmişimdir. 

No comments:

Post a Comment