Wednesday 25 July 2018

Festivalul Părădăicilor (Domates Festivali)

Merhaba, ben Umut Alaca
Akdeniz Üniversitesi'nde Peyzaj Mimarlığı okuyorum. 3 aylık yaz tatilini fırsat bilerek AGH ye(Avrupa Gönüllü Hizmeti) başvurarak Romanya'nın Macaristan sınırında bulunan Arad şehrine gönüllülük yapmak üzere İstanbul’dan uçakla önce başkent olan Bükreş'e oradan da asıl gönüllülük yapacağım Arad şehrine geldim. Bugün Romanya'da 21. günüm ve hiç adaptasyon sıkıntısı çekmedim çünkü genel olarak Romen insanıyla Türk insanının birçok noktada benzer özelliklere sahip olduğunu gördüm. Burada neler yaptığımı size fotoğraflarla gösterip anlatmak istiyorum.
Burası Festivalul Paradacicilior (Domates Festivali) aklınıza hemen insanların birbirine domates fırlattığı geliyor biliyorum fakat burası aslında bizim her hafta bir yerde kurulan pazarlarımız gibi ve buradan satın alım yapabiliyorsunuz. Peki nerede Festival burası sadece pazar diyebilirsiniz Festival 3 gün sürüyor ve aslında Festivale ismini veren domates sadece bir sembol.
Festivalin ilk günü gördüğünüz bisiklet yarışı düzenleniyor.
İkinci gün ise ilk fotoğraftaki pazar yeri ve bu şekilde uzun bir yemek yerleri oluyor. İlk gönüllülüğümü bu festivalde görevli olarak yaptım ve çok büyük bir keyifti.

Domates Festivalini bitirdikten sonra Festivalde bizimle birlikte görev alan yerel gönüllüler ile etkinlikler yapmaya başladık. Burada yerel gönüllülere Türkçe öğretip Türkiye ile ilgili merak ettikleri her şeyi cevaplıyoruz. Türkiye hakkında yeni bilgiler öğrendikçe ülkemize karşı ilgileri artıyor.
Burada ise çocuklara ve yerel gönüllülere yöresel oyunlarımızı öğretip kültürümüzü onlara en iyi şekilde aktarmaya çalıştık.
Daha sonra ise çocuklar için mini Survivor parkuru hazırlayıp onlarla birlikte yarıştık. Bunların ne kadar zevkli olduğunu sizlere belki burada ne kadar keyifli olduğunu tam yansıtamamış olabilirim ama kesinlikle bir projeye katılıp hayatınızda harika bir sayfaya yer vermenizi şiddetle tavsiye edebilirim.

No comments:

Post a Comment