Monday 30 May 2022

ROMANYA HAKKINDAAA

Selamlarr, Romanya’da ikinci ayımı doldurmuş bulunmaktayım. Mart ayına girdik bu güzel havaları parklarda bahçelerde değerlendirme zamanımız geldi. Bu blog yazımda öncelikle biraz Romanya’dan bahsetmek istiyorum. İlk geldiğim zaman hangi marketten alışveriş yapmalıyım, ulaşımımı nasıl sağlayacağım gibi soruların yanıtlarını bilmiyordum zamanla kazıklanarak öğrendim.:)) Romanya’da Türkiye’den farklı olarak metro aktarmaları ücretsiz, istediğin kadar aktarma yap.:)) Tahmin edersiniz ki buradaki Türk marketinde oldukça pahalı fiyatlarda ürünler satılıyor. Sadece ve sadece et almak istiyorsanız onun için gidin. Kaufland, Penny gibi Alman hipermarket zinciri bulunmakta buralardan gönül rahatlığıyla uygun fiyata alışveriş yapabilirsiniz.  Romanya’ya yolunuz düşerse  Rumen mutfağının geleneksek tatlısı Papanaşi’yi yemeden dönmeyin derim.  

Dilini tam bilmediğin tek başına farklı bir ülkede gezmek benim için çok düşündürücü bir durumdu. Fakat deneyimlerim sayesinde artık bu korkuyu aştım. Ben aslında Google Maps kullanmayı da bilmiyormuşum. Buradayken benim için Whatsapp kadar değerli bir uygulamaydı. Yeni yerler keşfetmek artık çok daha kolay. 

Bu ay Romanya’nın geleneksel günlerini kutladık.  Gönüllülük yaptığımız okulun 24 Şubat Geleneksel Sevgililer Günü kutlamalarına katıldık. Okulda bulunan çiftler kostümler giyerek jüri önünde danslarını ettiler. Herkesin oy kullanma hakkı bulunan yarışmada bizler de en iyimizi seçtik ve birinci çift belirlendi, hediyeleri verildi. 1 Mart’ta  Martisor yani baharın gelişini kutladık. Martisor, beyaz ve kırmızı ipliklerin birbirine sarılması ve bağlanması ile oluşturulan küçük dekoratif rozetleri bugün herkes birbirine hediye etti. Bizde hep birlikte bileklikler, yüzükler, süsler yaptık. O hafta öğrenciler bizlere broş gibi birçok aksesuar hediye etti.  

Son kutlamamız ise Feast Of The 40 Martyrs idi. Romanya’da 9 Mart Erkekler Günü’nü kutladık. Öğrenciler ile birlikte bizim konakladığımız yerde  Mucenici Muntenesti gibi çeşitli tatlılar yaptık.  

Dolu dolu geçen bir ayın daha sonundayız. Bir dahaki yazımda görüşmek üzere kendinize iyi bakınn.

 

No comments:

Post a Comment