Italya'nın kuzeyinde, Treviso'da 1 yıllık evs sürecimde aylar ayları hızla kovalarken deneyimleme sürecim keyifle devam ediyor. Çalışıyorum, geziyorum, dans ediyorum, sürekli yeni ve renkli insanlarla tanışıyoruum, harika arkadaşlıklar kuruyoruum, bu parayla ne kadar hayatta kalabilirim challengeları yapıyoruum. Sınırları her türlü zorlamadan olmasın çünkü.
Dernek etkinliklerinde çok etkilendiğim ve elimden geleni yaparsam kendimi de etkileyebileceğim türden bir projeye başladık: Kitlesel fonlama. Hemen detay vereyim: Tanzanya'daki bir köy için gofundme üzerinden kitlesel fonlama kampanyasına başladık. (Gofundme tarzındaki websitelerini bilmeyenler için: Bir amaç için websitesi üzerinden para toplanıyor, hedeflenen para miktarını ve açıklamanı yazıyorsun, insanların senin kampanyan için bağış yapmasını sağlıyorsun…) Bir kerelik bağış toplanıp uzun yıllar köyün yaşamını iyileştirecek bir kampanya. Traktör ve yiyecek kurutucu gibi ihtiyaçları var. Örneğin 20'lik paketini 45 cent'e sattıkları mangoyu mevsim dışında tanesini 20 cent'e satabiliyorlar, eğer bozulmazsa... Yiyecek kurutucuyla yılın her zamanında satıp geçimlerini saglamaya devam edecekler ve yiyecek israfını da alt etmiş oluyorlar. Bize de insanlara yardımcı olmaya çabalamanın verdiği oralardan esen manevi huzur rüzgarı değmiş oluyor.
Geçimlerini sağlayabilecek, dolaylı olarak diğer ihtiyaçlarını karşılayıp bölgenin hayat kalitesini arttıracak tek seferlik değil, hayat boyu etkisini artırarak sürdüren bir yatırım olacak.Düzenlemesini çok yeni bitirdik burada da paylaşayım belki aranızda küçük destekler atmaya hevesli sevimli mübarekler vardır: www.gofundme.com/f/DryerTractorForTanzaniaFamily
Kitlesel fonlama kampanyası planlarken ve geliştirirken araştırma, pazarlama becerilerine yüklenmek gerekiyor ki pazarlama en sevdiğim. Burda zaten toplumsal bir fayda niyeti var ve bu belirli kesimi ikna etmek için yeterli. Ama ortada bunun gibi "yeterli" bir sebep olmadan da küresel şirketlerin canavarca sürükleyen pazarlama kampanyaları gibi insanların dahil olmak için yarışacağı pazarlama kampanyaları hazırlayacak kadar kendimi geliştirmek istiyorum. Masum amaçlar için canavarca sürükleyen pazarlama kampanyaları... Gelecekteki şirketimin ismini de bulmuş oluyorum galiba.
Ayrıca mail yoluyla uluslararası partner bulmaya çalışmak da ofis işlerimizden. Dernek Türk gönüllülerin uğrak yeri olduğu için ofiste bir hayli ilginç izler var onlardan kalan. Fotoğrafları paylaşıyorum.
Hepimize eğlenmekten fenalaşacağımız günler diliyorum.
No comments:
Post a Comment