Tuesday 6 October 2015

Rusya-Başkurtistan / UFA'dan EVS

Evs gönüllüsü olarak Ufa(Rusya)' ya gelişimin ardından bir ay geçti ama sanki yıllardır burada yaşıyor gibiyim. Yabancı bir ülkede olduğumu farkedemyorum bazen çünkü hem kültürümüz çok farklı değil hem de sanılanın aksine buranın halkı arkadaş canlısı ve çok yardımsever. Ufa Başkurtistan'ın başkenti ve çok güzel bir çokkültürlülük örneği farklı kültürler, dinler ve ırklar birarada ve barış içindeler. Bunu görmek ve yaşamak çok güzel.

Burada bir ingilizce klübünde çalışıyorum 3 yaşındaki çocuklara ingilizce öğretiyoruz ve türkçe dersleri veriyorum ama asıl görevim Erasmus plus programının tanıtımını yapmak. Bu programın bir parçası olmak isteyenlere proje bulmalarında ve başvuru sürecinde yardımcı olmak. EVS hakkında yaptığım sunumlardan sonra pek çok insan böyle bir imkanın olduğuna ve tamamen ücretsiz olduğuna inanmakta güçlük çekiyorlar. Yaş gibi bazı problemlerden dolayı programa katılamayacak olanların üzüntüsünü gördükçe bu programın bir parçası olduğum için ne kadar şanslı olduğumu daha iyi anlıyorum.





Ne gibi zorluklar yaşıyorum, Türkiye'yi çok özlüyor muyum, kültür şoku yaşadım mı? Bu gibi sorular çok soruluyor. Tabiki bazı sorunlar da var. Tahmin edeceğiniz gibi başlıca sorunumuz soğuk çünkü Rusya gerçekten soğuk. Rusya'ya ilk geldiğim gün İstanbul'da sıcalık 33 dereceydi burda ise 10 derece, hemen uçağa atlayıp geri İstanbul'a dönmek istemiştim o zaman ama zamanla alışıyor insan.

Yemek konusunda ise neredeyse hiç sorun yaşamadım diyebilirim. Burada Rus bir aile ile birlikte yaşıyorum ve hosting ailem yemekleri hep benim seveceğim şekilde yapmaya çalışıyor. Pek çok Rus yemeğini denedim ve beğenmediğim olmadı daha. Çokkültürlülüğün başka bir faydası da zengin yemek çeşitleri sanırım. Her şeyi bulabilirsiniz burda özellikle de süt ürünleri konusunda çok zengin. Yemeklerle ilgili tek sorun süpermarkete gittiğimizde şekersiz bir şey bulmakta zorluk çekmemiz. Nedense her şey şekerli bazı peynirler, krakerler, yoğurt...



Diğer bir sorun ise işyerinde İngilizce konuşup eve gidince Rusça konuşmak. Bazen bir cümlenin yarısı İngilizce yarısı Rusça olabiliyor hala ama genel olarak alıştım. Türkçe derslerim de ise konuları açıklamaya çalışırken üç dili karışık konuşuyoruz bazen gerçekten komik olabiliyor. Bu gerçekten çok iyi bir fırsat yabancı dilimi geliştirmek için.



Anlatacak çok şey var ama özetle çok yoğun, dopdolu ve eğlenceli bir aydı. Başka bir ülke, başka insanlar, farklı bir kültür heran yeni bir şey keşfetmek, yeni insanlar tanımak... Gerçekten unutulmayacak bir deneyim .













No comments:

Post a Comment