Tuesday 21 May 2024

Gençlik Çalışması ve Seyahat: Litvanya'nın Kalbi ve Ötesini Keşfetmek

 Gençlik Çalışması ve Seyahat: Litvanya'nın Kalbi ve Ötesini Keşfetmek

Litvanya'da beşinci ayımın içinde olduğumu düşünmek şu an benim için inanılmaz bir his. Bu zamana kadar, -20 derecelik kışı nasıl atlatacağımı ve şaltibarşčiai ve Cepelinai gibi geleneksel yemekleri yapmayı öğrendim. Şaltibarščiai, genellikle yaz aylarında tüketilen pembe soğuk bir çorba, Cepelinai ise domuz etiyle doldurulmuş patates püresiyle yapılan geleneksel başka bir yemek. Bunları yapmayı aslında Jelena sayesinde öğrendim. Bir Pazar öğleden sonra, bizi oldukça şık ve güzel evine davet etti ve bize birçok geleneksel yemek hazırladı. Cepelinai'yi, Kerem, Aydan, João ve  Živile ile birlikte yaptık.

Daha önce belirttiğim gibi Çarşamba ve Perşembe günleri gençlik çalışmalarımız var.Bu günlerde Gelvonai ve Musninkai`ye gidiyoruz. Bu yüzden Gelvonai ve Musninkai köyleri için aylık etkinlikler düzenliyorum ve bunları Hareketlilik Gençlik Çalışması yani orjinal adıyla " Mobılus Darbas Jaunimo" nnn Facebook ve Instagram hesaplarında paylaşıyorum. Geçen haftaki etkinlik birlikte Monopoly, santranç gibi masa oyunları oynamaktı. Ancak Sadece masa oyunları oynamadık, aynı zamanda yeni Portekiz gönüllümüz João, kendi kültürünü tanıtmak için bir Kahoot oyunu oynayarak gençlerle vakit geçirdi. Bize öğrettiği Portekiz geleneksel kart oyununa da severek oynadık.

Musninkai'de de aynı etkinlikleri gerçekleştirdik. Birlikte dans ettik. Kimileri satranç oynarken, diğerleri Monopoly oynadı. Yağmurlu bir gün olduğundan, içeride çay ve kahve içip rahatladık. Yeni gönüllümüz, hazırladığı  Kahoot oyunu aracılığıyla kültürünü tanıttı. Kazanan, bir Şirvintos Gençlik Merkezi rozeti kazandı.

Daha önce de bahsettiğim gibi, Pazartesi günleri, Şirvintos Lisesi'ne giderek gençlik merkezini tanıtıyorum ve gençlerle sosyalleşiyorum. Bu haftaki  İlk etkinlik eğlenceli bir aktivite olduğunu düşündüğüm bir energizerdı. Öğrencilerin kendileri hakkında 3 gerçek ve 1 yalan yazması ve sırayla, hangi ifadenin yalan olduğunu tahmin etmeleri gerekiyordu. Ardından, "Çarkıfelek" oyununu oynadık. Fotoğrafta da görüldüğü üzere tahtaya bir İngilizce kelime yazdım ve her 3 takım da tekerleği çevirip doğru harfi tahmin etmeye çalıştı. Onlarla harika vakit geçirerek gençlik merkezinin haftalık etkinliklerini duyurmuş oldum.

Yerel ve yabancı gönüllülerle çalışmak isteyen Şirvintos Topluluğu temsilcileri gençlik merkezini ziyaret etti. Gençlik merkezini ve gençlik çalışmalarını tanıttıktan sonra, ESC gönüllüğünün ne olduğunu da anlattık. Anaokulunda çalışan bir öğretmen, yabancı gönüllülerin anaokuluna gelerek  5 ve 6 yaşlarındaki küçük çocuklarla bizlerin ingilizce etkinlikler tasarlayarak vakit geçirmemizi istediğini belirtti. Halen şu an 11 yaşında olan eski öğrencilerimi özlüyorum. Onlar daha 6 yaşındayken onların ilk öğretmeniydim ve hala birbirimizle iletişim halindeyiz. Bu nedenle, tekrar çocuklarla vakit geçirme fırsatını duyduğumda heyecanlandım. Aslında bunu dört gözle bekliyorum. Onları seveceklerinden emin olduğum bir sürü etkinliğim var.

İngilizce Konuşma Kulübü için bir başka etkinlik olan  "Bunu Kim Yazdı?" adlı etkinliği hazırladım. Oyunun kuralları oldukça basitti. "Kütüphanede yapamayacağınız şeyler" gibi bir çok ifadeler okunduktan sonra herkes, bununla ilgili bir cümle yazmak zorundaydı. Seçilen kişi tüm cümleleri okumalı ve kimin yazdığını tahmin etmeye çalışmalıydı. Sonunda, kimin yazdığını doğru tahmin eden en çok puanı alıyordu. İkinci kural, tabii ki İngilizce yazmak ve konuşmaktı.

Başka bir etkinlik de Aydan'ın bir Cuma günü düzenlediği "Euphoria Makyaj Günü" adını verdiği etkinlikti. Euphoria, tüm karakterlerin parıldayan ve güzel makyaj yaptığı ünlü bir Amerikan dizisi. Bu nedenle, etkinliğin teması tamamen makyaj üzerineydi. Kızlar kendi makyajlarını getirdiler ve birlikte dans ettik ve makyaj yaptık. Sonunda, dizideki Euphoria gençleri gibi birlikte birçok fotoğraf çektik.

Bu ay ayrıca hayran kaldığım Prag'ı ziyaret etme şansını yakaladım. Prag'da bir hafta kaldık ve bu güzel şehirde birçok gizli hazineler olduğunu keşfettik. Şehirde dolaştıkça, daha çok büyülendik. Bu benim Prag'a ikinci ziyaretimdi. 22 yaşındayken, ki bu  7 yıl önce oluyor, Prag'a gelmiştim. O zamandan beri, Prag'da hiçbir şey değişmemiş. Prag'daki herkes atkılar, şapkalar ve palto giyerken bizim için hava, Litvanya sayesinde, oldukça sıcaktı. Uzun zamandır güneşi tenimde hissetmek bana kendimi iyi hissettirdi. Prag'daki Ulusal Müze, şehirdeki en etkileyici müzelerden biriydi. Başka bir ay hızla geçti. Beni bekleyen yeni maceraları sabırsızlıkla bekliyorum.


No comments:

Post a Comment