Friday 17 May 2024

Eylül 2023 - Başvuru ve Vize Sürecim

 Herkese Slovakya-Cadca’dan Selamlar 🙂

Merhaba, ben Nur :) 2023 Eylül ayı itibarıyla IYACA aracılığıyla Slovakya-Cadca’da ESC projesine başladım. Toplam 1 yıllık bir süreç olacak. 7 farklı milletten gönüllü arkadaşımla birlikte yaşayıp birlikte çalışacağız. Ayrıca Slovakya benim ilk yurtdışı deneyimim olacak, fazlasıyla heyecanlıyım. Ve kendimi oldukça şanslı hissediyorum.

Temmuz ayında IYACA’nın Instagram hesabından proje duyurusunu görüp form aracılığıyla başvurumu yaptım. Özgeçmişime ve motivosyonuma yönelik sorulara cevap verdim. Kısa bir süre sonra 1. asil olarak kabul mailimi aldım. Sonrasında projeyi koordine eden Slovakya’daki dernekle online bir mülakatım oldu. Yine bu mülakatta motivasyonumu kendilerine açıkladım. Bu mülakattan da olumlu bir sonuç alınca projeye seçilmiş oldum.

Sonrasında vize sürecim başladı. Bu süreçte hem gönderici kuruluşum IYACA hem proje sahibi Keric belgeler ve süreç konusunda hep beni desteklediler. O yüzden kolay bir süreç geçirdim. Vize ücreti de proje bütçesi kapsamında sonradan geri ödeme alıyorsunuz.

Tabi ki konsolosluklarda randevu bulmak zor olabiliyor. Ama Erasmus projesi kapsamında gittiğinizi söylediğinizde işler biraz kolaylaşabiliyor. Vize sürecinden de olumlu yanıt aldıktan sonra iş bavul hazırlama ve vedalaşma kısmına geliyor.

Projede yol masrafları belli bir bütçe çerçevesinde karşılanıyor. Ayrıca proje sürecinde her ay yemek ve cep harçlığı alıyorsunuz. O yüzden aklınızda bir soru işareti veya endişe olmadan özgüvenli bir şekilde süreçte yer almak çok güven verici.

Yeni başlangıçların mutluluğu ilk defa farklı bir ülkeye gitmenin merakı ile bir anda kendimi Cadca’da buldum 🙂

Cadca’da beni gönüllü arkadaşlarım ve dernek ekibi karşıladı. İlk haftamız oryantasyon haftasıydı. Yaşadağımız yerin ve evin keşdefilmesi, ortak yaşam kurallarımızı konuştuğumuz ve tabiki yeni yol arkadaşlarımla tanıştığım keyifli bir haftaydı.

Projedeki görev ve sorumluluklarım ve Keric’te yaşam ile ilgili yazım için beklemede kalın 🙂







No comments:

Post a Comment