Thursday 4 April 2024

Slovakya'da Christmas Hazırlıkları

 Slovakya'da Christmas Hazırlıkları 

Bu ay burada Christmas hazırlıkları başladı, ayın 24’ü Christmas akşamı ama insanlar ayın başından beri hazırlıklar yapıyorlar. Advent Calender denilen bir süreç var ve Keric bu ay için hergün kurumun bir noktasına küçük süprizler bırakıyor, bize de bir bilmece hazırlıyor, bilmeceyi çözerek sürpriz çikolata veya tatlının nerede saklı olduğunu buluyorsun hergün, advent calender’ın olayı bu imiş.

Ayın 24’ünde host family’im beni akşam yemeğinde davet etti, orada Christmas’a özel “Zemiakovy Šalad”(bizim rus salatasına benzer) ve “Kapor” isimli balığı hazırlamışlardı. Christmas ağacının altında benim adıma konuşmuş 3 adet hediye paketi buldum, bana kitap almışlardı. Ben de onlara Türkiye’den lokum getirtmiştim, oldukça beğendiler.

 

Keric anlaşmalı olduğu okullara yönelik bir “International Christmas” günü düzenledi. Üç gün boyunca çeşitli orta okullar ve liseler kuruma gelip gönüllülerin planladığı atölyelere katıldılar. Alman gönüllü arkadaşımla beraber çalıştığım atölyem Ramazan- Christmas karşılaştırması yapmak üzerine bir etkinlikti. Çocuklar 20 dakikalık bir etkinliğin ardından hangi geleneklerin Türkiye’ye has hangilerinin Almanya’daki christmas’a has olduğunu öğrendiler.

No comments:

Post a Comment