Monday 26 July 2021

Tunus'ta Hüzünlü Son Ayımız

Tunus’taki son ayımızdan herkese merhaba! Burada son ayımız o kadar hızlı ve dolu dolu geçti ki ilk ayımıza göre birçok yeri kavramış, arkadaşlıklarımız daha samimileşmiş ve kültürüne de alıştımıştık. Son ayımın bir kısmını  sürekli dışarıda geçirdim, burada  yasaklar kalktığı için bir çok yer açılmıştı ve hepsinin tadını çıkardım, bu ay mentörümüz çok fazla faaliyet için görevlendirmedi çünkü yasaktan dolayı uzun bir Süre eve hapsolmuştuk ve hemen ardından Sahara gezisine gidildi .Burası Afrika ülkesin de bulunduğu için Sahara’ya ulaşım mümkündü ve keşfi çok büyüleyiciydi .Aslında burası Afrika olmasına rağmen, bitki örtüsü Akdeniz iklimi ve hava koşulları biraz dengesiz yine de çöl iklimi koşulları da hissediliyor. 

Sahradan dönüldükten sonra, bulunduğumuz yere yakın olan başka şehirlere gezmeye gittik. Birçok yer genel olarak birbirine benziyor, sahili ve denizi oldukça güzel ve temiz. İnsanlar çoğu zamanını sahilde geçiriyor ve bende öyle yaptım aslında. Kumu incecik ve çok duru taşsız bir sahili var. Tunus halkı eğlencelerine çok düşkün ve ufak şeylerle bile mutlu olup eğlenebiliyorlar bu benim çok hoşuma gitmişti. Bizim sürekli gittiğimiz bir bar vardı ismi ‘’Tulum’’ ağaçların için de küçük çok salaş ve samimi bir ortamdı orda bir çoğumuz çok güzel arkadaşlıklar edindik. Bize hiç yabancılık hissettirmediler zaten Türklere karşı genel olarak bir hayranlıkları var ve çok seviyorlar.  

Burada yemek kültürü gerçekten çok gelişmemiş ve biz bir yer keşfettik, Chappatici, sürekli oraya gittik. Her yer de pizza, chaneb, chappati ve kuskus dükkanları var başka hiçbir çeşit yok. Çoğu aynı zaten yani içerikleri, ton balığı çok fazla tüketiliyor bu yemeklerle. Ben en çok Chappatiyi sevdim ve hep onu yedim. Bar çıkışı Tunuslu arkadaşlarımız ile buradaki ünlü bir Chappatici var oraya gidiyorduk.

Bizim gibi proje için gelen iki İtalyan grup vardı onlarla da hep beraber vakit geçirdik oyunlar oynadık. Onların da bizim gibi gönüllülük faaliyetleri son ay çok azalmıştı ve çok kalabalık olduğumuz için kısım kısım gidebildik faaliyetlere. Dönüşümlü aramızda gittik. Ve muhtemelen çok kalabalık olduğumuz için gönüllülük faaliyetlerinde hepimiz sınırlı aktif olabildik.

Genel olarak diyeceklerim bu kadardı, bir daha şansım olsa tekrar burada bulunmak ve buradaki Kinder Garden gönüllülük faaliyetinde bulunmak isterdim. Buradaki çocuklarla ilgilenmek çok güzeldi ve insanlar çok samimi.

Bir daha ki sefere görüşmek üzere TUNUS.


 


No comments:

Post a Comment