Tuesday 8 October 2024

Litvanya’daki Son Ayım: Bir Yılın Büyüme ve Düşünce Dolu Hikayesi

 Litvanya’daki Son Ayım: Bir Yılın Büyüme ve Düşünce Dolu Hikayesi

Bu satırları yazarken, Litvanya’daki zamanımın sonuna geldiğime inanmakta zorlanıyorum. Neredeyse bir yıl boyunca bu güzel ülkede yaşadım ve Širvintos adeta ikinci evim haline geldi. Burada geçirdiğim anılar, hayatımın en mutlu anıları arasında yer alıyor. Litvanya, sakin ve huzurlu atmosferiyle bana huzurlu ve dolu dolu bir yaşamın nasıl olacağını öğretti.

Buraya gelmeden önce, günlük hayatın telaşına, dram ve kaosun sürekli birer yol arkadaşı olduğuna alışkındım. Ama Litvanya bana farklı bir yaşam biçimi gösterdi. Burada hayat daha yavaş ve inanılmaz derecede huzurlu. Hayatın her zaman kontrol edilmesi veya yönetilmesi gerekmediğini öğrendim; bazen en iyisi, karşına ne çıkarsa çıksın zarafetle ve sakinlikle kabul etmektir.

Bu son ay özellikle hareketli geçti, rengarenk festivaller ve topluluk etkinlikleriyle doluydu. Bu etkinliklerin en önemlilerinden biri Širvintos Şehir Festivali ve Gençlik Festivali idi. Bu etkinlikler için çok fazla hazırlık yapmamız gerekti ve çoğu zaman her şeyi erkenden düzenlemek için sabahın erken saatlerinde kalktık. Cornhole, mini futbol ve basketbol gibi açık hava oyunları kurmaktan hazine avı ve Örümcek Adam temalı bir zıplama oyunu organize etmeye kadar tam anlamıyla bir koşuşturma içerisindeydik.

Festivalin en heyecan verici bölümlerinden biri kına standıydı. Bu etkinliğe kadar hiç kına uygulamamıştım, ama bu göreve büyük bir coşkuyla atıldım. Herkesin ne kadar keyif aldığını görmek beni çok mutlu etti ve desenlerin gerçekten güzel olduğunu düşünüyorum! Festival ayrıca diğer şehirlerden gelen gençleri de cezbetti, onlar da eğlenceye katıldılar. Ünlü şarkıcıların yer aldığı konserler, büyülü bir atmosfer yaratarak tüm etkinliği unutulmaz kıldı.

Gençlik Festivali için Hawaii teması seçtik ve bu da etkinliğe tropikal bir eğlence kattı. Herkes Hawaii kıyafetleriyle giyindi ve bu da festivale renk kattı. Bir voleybol turnuvası düzenlendi ve diğer gönüllü arkadaşım Şüheda ile birlikte katılımcılar için kahve ve kokteyl hazırlama sorumluluğunu üstlendik. Bu benim için yeni bir deneyimdi ve herkesin içeceklerimizi ne kadar sevdiğini görmek beni çok mutlu etti. Günün sonunda, turnuva kazananlarına ödüller verildi ve onların yüzlerindeki sevinç, tüm emeklerimizin karşılığını fazlasıyla verdi.

Festivallerin yanı sıra, Musninkai ve Gelvonai gibi küçük kasabaları ziyaret ederek mobil gençlik çalışmalarımıza da devam ettik. Yaz olduğu için birçok genç ailesine yardım ediyor veya tatile gidiyordu, bu yüzden sadece birkaç kişi gelse bile birlikte satranç ve voleybol oynadık. Bu küçük kasabalardaki sessiz anlar, hayatın basit zevklerini ve topluluğun önemini, ne kadar küçük olursa olsun, bir kez daha hatırlattı.

Litvanya’dan ayrılmaya hazırlanırken, yaşadığım deneyimler ve öğrendiğim dersler için derin bir minnettarlık hissi içindeyim. Bu ülke, sakin ve huzurlu yaşam tarzıyla bana yavaşlamanın, huzuru kucaklamanın ve hayatı olduğu gibi kabul etmenin değerini gösterdi. Širvintos her zaman kalbimde özel bir yere sahip olacak ve bu yıldan kalan anıları ve dersleri nereye gidersem gideyim yanımda taşıyacağım.

Litvanya, sadece yaşadığım bir yerden fazlası oldu, hayal edemeyeceğim şekillerde beni dönüştüren bir deneyim haline geldi. Hayatımın bir sonraki bölümüne geçerken, Litvanya’nın bana kazandırdığı sakinlik ve huzur, bana barış, kabul ve mutlulukla yaşamamı hatırlatmaya devam edecek.





No comments:

Post a Comment