Wednesday 10 July 2024

Litvanya’daki Altıncı Ayım: Sirvintos ve Köln Maceram

 Litvanya’daki Altıncı Ayım: Sirvintos ve Köln Maceram

Merhaba! Ben Kerem, Litvanya'nın Sirvintos şehrinde ESC projesi kapsamında gönüllülük yapıyorum. 6. ayım geldiğinde, havaların yavaş yavaş ısınmaya başladığı ve günlerin giderek uzamaya başladığı bir döneme denk geldi. Nisan ayı Litvanya için hala serin bir mevsim; sıcaklık genellikle 5 ila 15 derece arasında değişiyor ve yağışlı günler sık sık yaşanabiliyor.

Youth Center dışında yapılan etkinlikler artık daha sık olmaya başladı. Ekaterine'nin geldiği ayda, Sirvintos'ta Soğuk Kahve ve Kupalasın açılış etkinliği düzenledik.

Gürcistanlı yeni gönüllü Ekaterine geldi ve yeni ev arkadaşım oldu. İlk tanıştığımızda, enerjisi ve samimiyetini çok sevdim. Kendisiyle beraber geçirdiğim her an, gönüllülük deneyimimizin daha da renklenmesini sağladı.

Nisan ayının ortalarında, Köln'e bir haftalık bir ziyaret gerçekleştirdim. Köln, tarihi ve kültürel açıdan oldukça zengin bir şehir. Frankfurt Havalimanı'ndan Köln merkeze ulaşmak biraz zorlu oldu; neredeyse hiç uyumadığım bir gece geçirdim ve şehri yürüyerek keşfetmek zorunda kaldım. Köln Katedrali'nin görkemli yapısını gördüğümde büyülenmemek elde değildi. Tarihin derinliklerinden gelen bu yapı, şehrin simgelerinden biri olarak beni etkiledi. Köln'ün sokaklarında gezinirken, şehrin renkli ve canlı atmosferini de yakından hissettim. Ayrıca şehirdeki Türk nüfusunun yoğunluğu da beni şaşırttı; bu, farklı kültürlerin nasıl bir arada yaşayabildiğini görmemi sağladı. Almanya'da yaşam maliyetlerinin Litvanya'ya kıyasla oldukça yüksek olması, biraz zorlu bir deneyimdi. Ancak bu süreçte edindiğim yeni bakış açıları ve kültürel farkındalıklar, gönüllülük deneyimime katkı sağladı

Sirvintos'a döndüğümde, belediyeden bir görevli rehberliğinde şehirdeki heykelleri gezdik ve her birinin arkasındaki hikayeleri dinledik. Ardından, Sirvintos Lisesi'nin 100. yıl kutlamalarına katıldık. Öğrencilerle beraber Kahoot oyunları oynadık, canlı müzik dinledik.

Son zamanlarda daha sık Mobile Youth Center'a giderek Gelvonai ve Musninkaie bölgelerinde vakit geçiriyorum. Burada gençlerle yapılan etkinliklere katılmak ve onlarla birlikte vakit geçirmek, benim için büyük bir mutluluk kaynağı oluyor.










No comments:

Post a Comment