Monday 10 June 2024

Litvanya'daki Beşinci Ayım

Litvanya'daki Beşinci Ayım

Litvanya'da gönüllü olarak geçirdiğim beşinci ayımda, dil öğrenme sürecim hala devam ediyor. Litvanca hala konuşamıyor olsam da temel kelimeleri biliyorum. Her gün yeni kelimeler öğrenmeye çalışıyorum.

Geçtiğimiz haftalarda gençlerle birlikte Kernavė'ye gittik. Kernavė, UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan tarihi bir şehir. Bu bölge, Litvanya'nın ilk başkenti olarak bilinir ve Vikingler'in burada yaşadığına inanılıyor. Kernavė'nin mistik atmosferi ve tarihi kalıntıları arasında dolaşmak, gerçekten büyüleyiciydi. Eski kiliseyi ziyaret etmek ve kilisenin papazıyla tanışmak benim için ilginç bir deneyim oldu. Papaz, bize Kernavė'nin ünlü kedisini tanıttı. Bu sevimli kedi, Instagram'da birçok takipçisi olan bir kedi ve kendini sevdirmekte oldukça çekingen.

Bir diğer etkinliğimiz, Rokiškis Gençlik Merkezi tarafından düzenlendi. Rokiškis, Litvanya'nın kuzeyinde yer alan küçük ama kültürel açıdan zengin bir şehir. Bu şehir, özellikle tarihi Rokiškis Malikanesi ve müzesi ile bilinir. Gençlik merkezinde yaptığımız faaliyetleri tanıttık ve mobil gençlik merkezinin işlevlerini anlattık. Rokiškis gençlik merkezi, profesyonel bir ateş dansı grubuna ve diskotek odasına sahipti. Birçok yarışmada kazandıkları ödüllerle gurur duyuyorlardı. Ateş dansını bana da öğretmeye çalıştılar ve bu, benim için oldukça heyecan verici bir deneyim oldu.


Sonraki durağımız Kedainiai oldu. Kedainiai, Litvanya'nın ortasında yer alan ve tarihi dokusuyla dikkat çeken bir şehir. Burada bir okulu ziyaret ederek ülkelerimizi ve gönüllülük işlerimizi tanıttık. Aydan ve ben bir sınıfta, Gülsüm ve Joao ise başka bir sınıfta sunum yaptık. İlk olarak sınıfı iki gruba ayırdık ve Türkiye ile Azerbaycan hakkında bildiklerini kağıtlara çizmelerini istedik. Ardından, geleneksel dansları, yemekleri ve kelimeleri anlatarak ülkelerimizi tanıttık. Öğrenciler, farklı bir ülkeden gelen birini ilk kez görüyorlardı ve bize birçok soru sordular. Sunum yapmak biraz yorucu olsa da kendi ülkemizi tanıtmak ve kültürümüzü paylaşmak benim için çok keyifliydi.

Beşinci ayımda yaşadığım bu deneyimler, bana unutulmaz anılar ve değerli dersler kazandırdı. Litvanya'daki gönüllülük maceram boyunca keşfettiğim yeni yerler, tanıştığım insanlar ve katıldığım etkinlikler, hem kişisel hem de profesyonel anlamda gelişimime büyük katkı sağladı.






No comments:

Post a Comment