Wednesday 5 May 2021

TUNUS’TA GÖNÜLLÜLÜK

 

Herkese selaaam ben Gül. Tunus’taki gönüllülük projemde bir ayı tamamladık. Bu bir aylık süreçte ilk
hafta benim için hem en güzeli hem en kötüsü oldu diyebilirim. Bir yandan yeni bir ülke gezilecek onca
yer içimizdeki heyecan bir yandan daha da hava yolundan kaynaklı valizlerimizin kaybolma durumu
gerçekten çok kötüydü. Herneyse 5. günün sonunda valizlerimizi aldık nihayetinde. Bunun dışında
evden bahsedecek olursam genelde 5-6 kişi bir evde kalıyor, odalar iki üç kişilik açıkcası bu kadar
kalabalık olmayı istemezdim. Çamaşırları elimizde yıkamak durumundayız çünkü genel olarak
merdaneli eski tip makineleri kullanıyorlar. Şuana kadar beni en zorlayan acaba gelmese miydim
dediğim bu durum oldu sanırım. 


Etkinliklerden bahsedecek olursam pandemi dolayısıyla günümüzün en fazla 3 saatini ayırabiliyoruz
 etkinliklere. Hergün gönüllülerden isteyenler kinder garden a isteyenler flower garden a gidiyor.
 Çocuklarla olmak gerçekten harika hepsi çok tatlı ve eğlenceli. Çiçek bahçesinde ise öyle aman aman
 bir iş yapmıyoruz tabiki bahçede bizimle ilgilenen insanlar da yardım ediyor ve çabuk bitiyor işimiz.
 Bunların dışında duvar boyama, sahil temizleme gibi toplu yaptığımız işler de oluyor ki bunlar benim
 en sevdiklerim. 


Gönüllülerin evleri birbirine yakın oluğu için sürekli beraber etkinlikler geziler düzenleyebiliyoruz.
 Farklı kültürleri görmek açısınan bu çok güzel bir şey. Gezilecek yerlerden bahsedecek olursam şuan
 El-Djem ilk sırada benim için. Roma’daki kolezyumdan farkı yok diyebilirim. Tabi daha Sahra Çölü’ne
 gitmedik o ayrı. Bunların dışında diğer illerin yakın olması bizim için çok iyi. Sidi Bou Said, Tunis,
 Hammamet kesinlikle gidilmesi gereken yerler. Sousse’ya gelicek olursak yani yaşadığım şehir.
 Evimiz denize 5 dakika mesafede turizm açısından gelişmiş ancak yine de küçük bir şehir. 


Alışveriş yapabileceğiniz pek fazla bir yer yok Türkiyeyle kıyaslayacak olursak. Yemek konusunda 
ise Harrisa adında meşhur bir acılı ezmeleri var bunu her şeyde kullanıyorlar o yüzden bir şey 
alırken no harrisa demeniz sizin faydanıza olacaktır. Bir de chapati ekmeğinden ton balıklı 
sandviç hazırlıyorlar hem çok ucuz hem de bence güzel. İlk bir ayım hakkında anlatacaklarım 
bu kadar. O kadar hızlı geçti ki üzülüyorum... Gelecek ay proje bitiyor ve ben çoktaaan alıştım 
Tunus’a. Gelmeden önce çok önyargılıydım siz sakın öyle olmayın gerçekten insanları 
yardımsever ve çok samimi elbette arada istisnalar oluyor ama nerede yokki. Diğer yazımda 
görüşmek üzere:))
Gül Adıgözel




No comments:

Post a Comment