Tuesday 25 May 2021

Adım Adım Romanya’ya Var Mısın!!!!

Uzun zamandır çok istediğim ve bence insanın hayatta 1 kez yapması gerekenler arasında olduğunu düşündüğüm bir proje (ESC). Şuan şirin mi şirin tatlı mı tatlı bir yerdeyim. Gözlerimi kapatıp derin bir nefes alırken kuş sesleri eşlik ediyor bana. Baharın güzellikleriyle burası ‘Balkanların İncisi’ diyebiliriz😊 Çünkü her yer yeşillik her yer orman. Bi kahve bi kitap için tam nokta atış. Huzurla dans ediyor insan burada.  

Romanya’ya gelince akla gelen ilk şey (Dracula Şatosu). Efsanelere dönüşen, dillere destan olan, filmlere ve kitaplara konu olan meşhur Romanya Şatolarından biri. Zamanın başka bir dönemine yolculuk etmeye hazır olun  ederim! Ormanlarının halen Şatolara yakışır olması en dikkat çekici noktası. 

Romanya’ya ilk gelişim 2018’de bir gezi turu olmuştu. Bükreş ve Transilvanya 3’lüsünü gezip keşfetmiştim. Elbette Romanya hakkında araştırmalar yapıp genel bir bilgiye sahip olmuştum.  Romanya kültürü ,tarihi,  gezilip görülmesi gereken yerleri , yemekleri, müzikleri vb. olsun az da olsa deneyimleme şansım olmuştu.Bu gelişimde ise birebir Romanya kültürünü yaşayacağım bir süreç benimle. Bu turla gezmekten daha çok heyecan verici .1 ayım çoktan bitti ve benim düşüncem ,insanların yardımsever oluşu, arkadaş canlısı olması, güler yüzlü ve sıcak içten davranmaları Türkiye’yi anımsatıyor insana. En güzel yanı ise mutfak konusunda hiç zorluk yaşamam. Bu böyle güzel bir projede yer almaktan son derece mutlu ve keyifliğim. ‘Yol en güzel öğretmen’ neler öğreticeği neler kazandıracağı bilinmez bir gizemli yolculuk .Adım Adım Romanya - Adım Adım Hayaller !!!! 
  

No comments:

Post a Comment