Tuesday 7 August 2018

Sliven'de AGH

Merhaba ben Cansu Koç,
Avrupa gönüllü hizmeti projesine başvurarak Bulgaristan'ın Sliven şehrine geldim. Otogarda gönüllü proje koordinatörümüz Alex karşıladı. Bizim için hazırlanan eve geçtik. Burada iki İtalyan bir İspanyol gönüllü olmak üzere dört kişi kalıyoruz.
İlk hafta market ofis ve şehri tanıtan kısa bir tur yaptık. Sliven küçük ve sakın bir şehir. Eğer Metropolden geldiyseniz ne mutlu büyük karmaşalardan trafik yoğunluğundan eser yok. Bir Alış veriş merkezi var ve çok fazla ikinci el mağazası geri dönüşüme önem veren bir şehir. Şehirde bir iki tane otobüs gördüm ama buradaki insanlar genelde taksi kullanıyor. Mesafe kısa taksi ucuz ve burada çok fazla Türk yaşıyor. İlk bakışta anlamasanız da nereli olduğumu söylediğimde direk Türkçe konuşmaya başlıyorlar.
Sokaklarda kayıp ilanı gibi insanların fotoğraflarıyla çokça karşılaşabilirsiniz. Bu bizdeki gazete ölüm ilanı veya arama gibi bir şey.
Size projemden bahsetmek isterim. Şuanda yaz tatili olduğu için yaz okulundaki öğrencilerle ve engel bakım merkezindeki engellilerle ilgileniyoruz.
İlk ayımda şehir dışına bir festivale katılmak için çıktık. Sliven'e 2 saat uzaklıkta olan Kazelak şehrinde düzenlenen ECO FESTİVAL’e katıldık. Burada diğer gönüllülerle tanışma fırsatı buldum. 
Bir sonuca varmak gerekirse burada harika zamanlar geçiriyorum. Ve eğer bunu okuyup yapsam mı?
Diye düşünüyorsan durma harekete geç...
Bana bu fırsatı tanıyan IYACA ailesine teşekkür ederim.

No comments:

Post a Comment