Wednesday 10 January 2018

Leszno`dan Haberler!


Merhaba, ben Sevil.
Avrupa Gönüllü Hizmeti projesine başvurarak Polonya`nın Leszno şehrine geldim. Buradaki deneyimlerimi sizlere aktarmak için yazıyorum. AGH(EVS) serüvenim Atatrk Havalimanı`nda başladı. Size ilk tavsiyem havalimanına 1 saat değil en az 1 bucuk saat önceden gitmeniz gerektiği ile ilgili olacaktir. Çünkü ülkemizde genel itibari ile Havalimanlarında güvenlik kontrolleri var. Bu aşamada uçağına geç kalan birçok kışı ile karsılaştım. Eğer benim gibi yurtdışına ilk kez havalimanından çıkış yapacaksanız erken gitmenizde fayda var. Üç saatlik keyifli bir uçuşun ardından,  Almanya`nın Berlin şehrindeki Tegel Havalimanına ulaştım. Metro kullanarak otobüs terminaline gittim ve otobüse bindim. İkinci aktarmamı yapacağım şehir olan Poznan`a ulaştıktan sonra tren ile bir saatte Leszno`ya geldim.



Sabahın erken saatlerinde geldiğim için bana ayrılan odaya yerleştikten sonra dinlendim. Bir sonraki gugu şehri tanımak ve ihtiyaç duyacağım mağazalar, marketler ve dövizcilerin yerlerini öğrenmekle geçirdim. Proje tarihlerinden dolayı Christmas tatilini ve yılbaşını burada geçirme şansını yakaladım. Bulunduğum ülkenin, onların geleneklerine uygun bir şekilde geçirdim. Tatil için bir haftalığına Berlin`e daha sonar bir haftalığına Çek Cumhuriyetini ziyaret ettim. Yolculuk icin gerekli biletleri ya istasyonlardan yada internetten edindim. Yılbaşını Çek Cumhuriyeti`nin Brno kentinde, geriye kalan altı günü  Olomouc şehrinde geçirdim.


Gideceğim şehirlerin kendine özgü önemli alanlarını ve tarihi mekanlarını önceden araştırdığım için kısıtlı zamanda daha çok yeri görebildim. Simdi Leszno`ya geri dondum ve sanatsal çalıştaylar düzenliyorum. Çocuklarla veya gençlerle iletişim icerisine girmek ve onlara kendi deneyimlerimi aktarmak, buraya gelme sebeplerim arasındaydı. Mezun olduğum bolumun avantajlarını da yanıma alarak, kendime uygun bir projede yer aldım. Buradaki dernek çalışanları ve farklı ülkelerden oluşan diğer gönüllü arkadaşlarla ortak bir amaç için çalışmak, bir süreliğine de olsa, gerçekte var olan ülke ve dünya sınırlarını ortadan kaldırdı. İşin içerisine girdikçe ve bir bütünün parçası olduğunuzu hissettiğinizde bakış acınız değişecek ve genişleyecek. Yurtdışında yaşamayı deneyimlemek ilk baslarda zor gibi gelse de, kendi sınırlarınızı keşfetmeniz açısından paha biçilemez bir deneyim. Kısa veya uzun dönem, kaldığınız sure boyunca Faikli bir kültürü öğrenmek ve o kültürün içerisinde yasamak benim her zaman yapmak istediğim birşeydi. Eğer bir projeye katılmak istiyorsanız kendinize uygun olan bir proje seçmelisiniz. Gitmek istediğiniz ülkenin yemek kültürünü, para birimini, tarihini ve sosyo-kültürel durumunu araştırın ve öğrenin. İnsanlar yalnızken özgürdür. Gidin ve hiç bilmediğiniz bir kentin içerisinde, hin bilmediğiniz bir dilde kaybolun. Kaybolun ki yolu bir daha unutmayın…Hepinize şimdiden bol şanslar ;)

No comments:

Post a Comment