Friday 8 March 2019

KUZEY AFRİKA'DA AGH DENEYİMİ


Afrika’nın en kuzeyin de  Akdeniz ve Afrika kültürünün bariz birbiri ile harmanlandığı, kış ayı olmasına  rağmen güzelliği ve Türkiye’ye göre daha sıcak havası ile beni ilk bir ayımda sersemleten uykuya  aşık eden TUNUS. J  Sousse  ve denizi …  manyetik güce sahip kumu, ara sıra çıkan şiddetli rüzgarda bile uçmayan beni şaşırtan AH o beyaz kumu. J 
Şaşkınlığımı kumdan ibaret sanmayın. Evs düşünen ben bunu çok istediğim Afrika’da gerçekleştireceğimi tahmin bile edemezdim.  Tamam ! Güney Afrika aslında düşlediğim ,lakin bir yerden başlamak gerekirdi değil mi ? J Şimdiii bir kere Evs hayatınız boyunca kendinize yapacağınız en güzel yatırımlardan. Yardımlaşmayı öğrenmeyi ve öğretmeyi seviyorsanız pek tabi.  Ve bence çok sevin . Güzel şeyleri sevmek güzelliklere açılan kapının önünde durmaktır. Ve dünyayı görmeden bir şey ifade edemezsiniz ‘İlber Hoca’ diyor. J Nasihatlarım sabaha kadar sürebilir o yüzden hemen gözlemlerime geçmek istiyorum.
İnsanlar mutlu, sıcak ve konuşkan. Açıkçası mutsuz ve soğuk insanlar bekliyordum.  Dünya’nın herhangi bir yerinde Türkleri bu kadar seven ve hayran olan başka insanlar bulabilir miyim ? abartmıyorum ve sanmıyorum. J Sevgi ve ilgi ile sarıldık 1 aydır. Sousse’de trafik ışığı yok ve inanır mısınız buna rağmen kaza ve korna sesi de yok . Trafik polisi var bol bol. Luaj adı verdikleri dolmuşlar 7 kişilik ve asla fazla yolcu almıyorlar ‘YASAK’. Gideceğimiz yeri dolmuşa göstermek için çeşitli el işaretleri var ve baya zevkli J Ülkede iki dil kullanılıyor Fransızca ve Tunus Arapçası Nedeni için lütfen Tunus tarihine bakınız. İngilizce bilenlerin sayısı da bayağı fazla. 3 ve hatta 4. Bir dil 2 dili aynı anda öğrenerek büyümüş bireyler için haliyle daha kolay öğreniliyor ,büyük avantaj. Ben projemi çok sevdim, zamanımın büyük bölümü Kinder Gardenlar da geçiyor. Çocuklarlayım aldıkları eğitimi , eğitimcilerin yaklaşımlarını yakından izliyorum. Çok iyiler ve gerçekten eğitime önem veriyorlar. Oyuna dayalı öğrenme sistemleri var bilgiler müzik ve danslarla destekleniyor. Türkçe öğretiyoruz ve bu eğitimciliğe attığım ilk adım olarak beni çok heyecanlandırıyor. J  Devam günleri  büyük sınıflarda 1 hafta okul 1 hafta sınav 1 hafta tatil şeklinde ve gerçekten etkili. Youth Center da haftada bir gün gençlerle buluşuyor ülkelerimiz ile ilgili sunumlar yapıyor sohbetler ediyor dil becerilerimizi geliştiriyoruz. Bunca iyi insanı buraya toplamayı nasıl başardılar acaba J Flower Garden benim için haftalık terapi aldığım aktivitem. Oradakilere hem yardım etmenin verdiği huzur hem de değişik Afrika bitkilerini görme ve hatta yetiştiriciliği ile ilgili tecrübeler edinmek gerçekten genel kültürüme yaptığım iyi yatırımlardan. Tunus Arapçası ve hatta rica üzerine biraz Fransızca öğreniyoruz.Zevkli geçiyor. 1 ayda derdimi anlatacak bir Arapçam oldu bile . Bu kısım anlat anlat bitmez gerçekten. J
Yemek konusunda altını çiziyorum zeytinyağı ve sebzelerle + deniz ürünleri ile beslenen biri olarak pek iç açıçı olamayacağım sanırım. Baharat, acı, tavuk ve eti çok seviyor Tunuslular. Burada franchise restoranlar  yok. Her yerde yerli kafeler, restoranlar, ayak üstü atıştırmalık hazırlayan büfeler var bol bol. Eğer baharat sever biri iseniz sorun yok. Ah birde yoğurt ve peynir kültürleri bizden farklı, ihtiyaç giderirsiniz ama yine de korkmayın. Deniz ürünleri seviyorsanız MUHTEŞEM balıklar yiyeceksiniz şimdiden söyleyeyim, hem de çok uygun fiyatlara. Müslüman ülke algısı ile burada bir şey yok zannetmeyin turistik bir yer burası ve kış ayında olmamıza rağmen eğleneceğiniz çok güzel yerler var. İlginizi çektikten sonra … J Gezilecek çok güzel bir sahil , görmeniz gereken bir Sahra Çölü ve say say bitmez onca yapı ve tarihi yer var. Ben Tunus’u çok sevdim. Projemi çok sevdim. İnsanları çok sevdim. İlk ayımdan edinimlerim ile size bir pencere açtığımı umarak yazıma son veriyorum. Kalan bir ayımın öğrencesi ve keyfini çıkarmak üzere.. hepinize ‘Alahir, Bıslema’ J



No comments:

Post a Comment