Friday 8 March 2019

AGH MACERAM

Merhabalar herkese.
Ben Emre Kılıç, elektrik elektronik mühendisiyim. Daha önce birkaç ülkeye gitme fırsatım olsa da EVS ile bir arkadaşım sayesinde tanıştım. Ve böylece 3 aylık Romanya yolculuğum başlamış oldu.
EVS sayesinde yeni bir ülke, farklı kültürler, inançlar ve farklı yaşam tarzlarını izleme şansım olacaktı. 4 Ocak’ta kalkan uçak ile Romanya’ya öğle sıralarında vardık. Bu arada biz 7 gönüllüyüz.
Bizi havalimanında dernekten Mihai ve Adrian karşıladı. Bizi Bükreş’e yaklaşık yarım saat uzaklıktaki 3 ay boyunca kalacağımız yer olan lisenin yurduna, Ciorogarla semtine getirdiler. Burada birbirimizle ve Adrian ile tanışıp burada ne gibi faaliyetler yapacağımız hakkında bilgiler aldık.
Romanya’ya vardıktan bir gün sonra hemen Bükreş’e gitmeye karar verdik ve diğer Romen gönüllü arkadaşlarla buluşup Romanya’daki Parlamento Sarayı, Old Town ve Atatürk Anıtı’nı ziyaret ettik. Bu arada eğer Bükreş’e kışın gelecekseniz kesinlikle kışlıklarınızı fazlasıyla getirmenizi tavsiye ederim. Çünkü Romanya, Türkiye’ye göre gerçekten daha soğuk bir ülke.
Okulun ilk haftasında önce öğrencilere kendimizi tanıttık, onlar da bize kendilerini tanıttılar. Daha sonraki haftalarda, haftanın 3 günü okulda olmak üzere, kendi kültürümüzü ve Romanya kültürünü tanıtan çeşitli sunumlar, folklor, sportif aktiviteler (masa tenisi, futbol) ve onların gelecekteki hayalleriyle ilgili konuşmalar yaptık. Hafta sonu ise 24 Ocak Romanya’nın milli bayramı olması sebebiyle tatil olduğundan dolayı arkadaşlarla araba kiralayıp 3 gün Romanya’yı gezmeye karar verdik. Ve Bükreş’ten Braşov’a doğru yola çıktık. Braşov, Bükreş’e göre daha küçük, şirin, tarihi ve kayak turizmi açısından zengin bir şehir. Şehirde Neagra Kilisesi ve şehre yaklaşık 30 km uzaklıktaki Bran Kalesi (Dracula Kalesi ) özellikle görülmesi gereken yerler arasında. Bunlar dışında eşsiz mimariye sahip şehir merkezinde birçok yapı var. Braşov’da 2 gün kaldıktan sonra Köstence’ye geçtik. Burası aslında yaz turizmi için daha uygun bir yer fakat biz kış sezonuna denk geldik. Köstence bir liman şehri ve Bükreş’ten sonra 3. büyük şehirdir. Şehirdeki sanat müzesi ve büyük sinagog görülmesi gereken yerler arasındadır. Burada da 1 gün kaldıktan sonra tekrar 3 saat süren Bükreş yolculuğumuza başladık. Bu arada yollarda radar olması sebebiyle dikkatli olunuz. Biz radara yakalandık ve 650 Lei kadar bir trafik cezası yedik. Aynı zamanda kemerimiz takılı olmasına rağmen dil bilmediğimiz için bize emniyet kemeri cezası da kesmişler. Biz bunun farkına 4 gün sonra vardık. Ama herşeye rağmen güzel bir yolculuk geçirdik.
Romanya’yı keşfetmeye ve tanımaya devam edeceğiz. Herkese bol EVS’ler.