Thursday 7 March 2019

KÜLTÜREL ŞOK

2017 yılı ocak ayı hayatımda ilk defa yurtdışına, Yunanistan’a Erasmus+ gençlik değişimi projesi ile gittim. Her şey çok güzeldi ama insan ilk defa yurtdışına çıkınca farklı bir kültür bekliyor. Fakat konu Yunanistan olunca ortak bir kültür söz konusu. Projenin son günlerinde ev sahibi kuruluş sizlere sürpriz yapacağız ve akşam yemeğini dışarda Yunanistan’ın meşhur yemeklerinden olan “Souvlaki” yiyeceğiz dediler. Tabi ki farklı bir kültürün yemeğini yemek için heyecanla bekliyordum. Sonrasında o tarihi an geldi çattı. Yemek geldiğinde fark ettik ki “Souvlaki” bizde ki dönermiş.


Ardından asıl sürpriz geliyor dediler ve baklava getirdiler. Diğer ülkeden katılımcılar için her şey normaldi ama Türk katılımcılar için bir hayal kırıklığı oldu. İlk defa yurtdışına çıktığımda böylesi bir kültürel benzerlik şoku ile karşılaştım ve dersimi aldım. Artık başka bir ülkeye gideceğim zaman öncesinden ülkenin kültürünü, yemeklerini araştırıyorum. Bu sayede tekrar o kültürel benzerlik şokunu yaşamıyorum J. Bu arada merak ederseniz diye “Souvlaki” ve Yunan usülü baklavanın fotoğrafını aşağıya bıraktım.

Sinan BİÇER - Member of IYACA





No comments:

Post a Comment