Saturday 22 June 2019

Braneşti'den herkese selamlar


"Focus on your goal,never give up"













Ben Sinan. Üniversiteden mezun olduktan sonra  farklı tecrübeler   edinmek  ve  kendime daha fazla katkı sağlamak istedim . IYACA sayesinde böyle güzel bir projeye katılma şansım oldu.Romanya’nın Braneşti kentinde ‘Youth European Parliament’ projesine 2 aylık maceraya sağanak yağmur altında Mayıs ayının başında büyük bir heyecanla başladım. Proje arkadaşlarımı  tanımakla başlayan yolculuğum Bükreş’e geldiğimizde mentörümüzün  bizi karşılaması ile devam etti.  İlk haftamız okulu, çevreyi ve şehri tanımakla geçti. 


Projemiz daha önce belirttiğim gibi  Romanya Bükreş'in Braneşti ilçesinde gerçekleşiyor.Projenin amacı   burada yaşayan insanlara oy kullanmanın kendileri için bir sorumluluk olduğunu ve ülke geleceğine etki etmeleri amacıyla oy kullanmanın önemini kavramalarını sağlamak ve burada seçime katılımın düşük olması nedeniyle oy oranlarında  artışa yardımcı olmaktır. Haftada iki gün Pazartesi ve Cuma günleri Bükreş’teki ofisimizde toplanıp o hafta  yapacağımız çalışmaların  planlamasını yaptıktan sonra haftanın değerlendirmesini yapıyoruz.Ofiste organize edilen Rumence dil kursuna katılarak  yeni bir dil öğrenme şansı yakaladım.  Haftanın üç günü sınıflarda öğrencilerle  aktiviteler yapıyoruz. Lise öğrencileriyle neden oy vermelerinin gerektiğini tartışıp
daha sonra  hazırladığımız sunumlarla, aktivitelerle  onları bu konuda bilgilendiriyoruz. Gençlere bu konuda bilgi verip,  iletişim kurarak bakış açılarının gelişmesini sağlamak ,hayatlarına dokunmak  benim için güzel bir deneyim. Romanya  kültürünü ve dilini öğrenmek , kendi dilimizi onlara öğretmek  eğlenceli bir tecrübe. Kültürlerimizin benzerlik ve farklılıklarını  buraya gelip onlarla yaşayarak anlama şansı buldum.
İzinli günlerimiz de Bükreş’in tarih dolu sokaklarını,göllerini , müzelerini ve şehrin birbirinden güzel parklarını gezme şansı buldum.Bükreş dışında hafta sonu Braşov ve Köstence şehirlerini gezme fırsatım oldu.Romanya'yı çok sevdim.İkinci aydayız.Bu güzel ülkeyi çok özleyeceğim.
Sakin ,huzurlu benim hayran olduğum şehir Braşov; meydanı, kafeleri, sokakları ve şehrin manzarası görülmeye değer.Gezmek, keşfetmek, araştırmak, farklı insanlarla tanışıp konuşmak insanın olaylara  bakış açısını değiştirip , ufkunu genişletiyor.
Kendinize bir iyilik yapın,bu projeye katılın,Size kattıklarına siz bile inanamayacaksınız. Hadi ne duruyorsunuz başvurunuzu yapsanıza! Saygı ve sevgiyle kalın.








No comments:

Post a Comment