Tuesday 7 May 2019

Her ay nasıl geçecek derken bir bakıyorum bitmiş bile : )


 Küçücük bir gezi bütün ayın hızlıca geçmesini sağlıyor bazen. Fransa’ya ikinci kez gittim bu ay, hem de kuzenimin kına gecesi için. Buradaki yolculuklarımın en güzel yanı her seferinde Prag’a gidiyor olmam sanırım. Bu sefer uçağım yine oradandı. Prag’da beni sevmiş olacak ki uçağım bir gün ertelendi ve havaalanının otelinde kaldım bir gece. Sonrası zaten su gibi akıp geçen bir hafta. Türkiye’deki kına gecelerini aratmayan hatta fazlası bile olan bir ortamdı benim için. Kültürlerin etkileşimini her şekilde anlamış oldum bu sayede. 

Dönerken tabii ki boş dönemezdim. Bütün hafta boyunca kendi ellerimizle hazırladığımız kurabiyelerden, baklava ve kına getirdim. Farklı bir kültürün içinde olmak, sana normal gelen şeylerin başka insanların şaşkınlıkla bakmaları en sevdiğim kültürel sohbet kısmı sanırım. Her gün demlediğimiz çay mesela, ne kadar da farklı geliyor onlara, biraz tedirgin olarak deniyorlar tadını. Ya da baklava, yufkanın ne demek olduğunu bilmeyen İtalyan arkadaşım, incecik yufkaya dokununca ‘bu kağıt mı?’ dedi mesela, ve sonrası tabii ki beğendiklerini söylemeleri : )

Ve nihayet ilkbahar geldi buralara da, her yer tekrar yeşermeye, en sevdiğim yürüyüş yolum herkesi ağırlamaya kaldığı yerden daha da neşeli bir şekilde devam ediyor. Bu ay ki en güzel aktivitelerimden biri de okuldaki öğretmen ile birlikte gittiğim gezi oldu. 15 km yürüdükten sonra hala çok mutlu görünebiliyorsanız, gerçekten sevdiğiniz birileriyle vakit geçirmişsiniz demektir. Her yıl düzenlenen bir etkinlikte, insanlar çocuklarıyla birlikte, aralarda mola vererek bitirdi kendi turlarını. Üç farklı güzergah vardı, 15 km, 25 km bir de 10 km tamamen düz olan, bebek arabasıyla yürünebilecek bir alan. Bir yandan hayran kala kala yürüyüp etrafımı izlerken, öte yandan gerçekten düşünmeden edemiyorum; “ Türkiye’de bu kadar küçük çocukları alıpta bu yürüyüşe çıkar mı aileler ?” diye. Ama hiç sanmıyorum maalesef. Buradan ayrılırken örnek alacağım en önemli şeylerden birisi de bu tarz konular sanırım: Aile içi görev dağılımı, çocuk var çıkamam dememe veya sorumluluğu tek bir kişiye yüklememe vb.

Bu sırada Erasmus+ projemiz “Değişime Doğru Adımlar”ın son aşamasını da tamamladık. Her ay bir hafta sonunu bir grup öğrenciyle birlikte geçirdik ve gerçekten güzel bir şekilde tamamladığımızı düşünüyorum. Workshoplar için kullandığımız otellerin doğa içinde olmaları da benim için sadece eğitim değil, aynı zamanda bu zamanları daha da keyifli kılan küçük tatiller oldu.



Bu aydan bahsedebileceğim en güzel etkinliklerden birisi de iki gün önce gittiğim bir etkinlikti sanırım. Buranın en iyi lisesinde 2 ders saatinde farklı gruplara biraz kendimi, biraz Türkiye’yi ve çokça İslam’ı anlattım. Çünkü davet eden öğretmen etik dersi öğretmeniydi ve özellikle de kendi dininden bahseder misin diye rica etti. Okullarda böyle güzel şeylerin olması beni çok mutlu etti açıkçası. Tek tanrılı dinleri incelemeleri, konuşmaları, hele de bu dinin içinden birini davet edip kendi ağzından dinlemek istemeleri takdire şayan. Oruç tutmanın göründüğü kadar zor olmadığını, böşörtüsü kullananların da saçı olduğunu, bütün dinlerin asıl amacının insanı iyiliğe götürmek olduğunu birbirimizden karşılıklı öğrenerek ve bu süreçten karşılıklı olarak zevk aldığımızı hissederek ayrılmak çok güzel bir duygu. Üstüne sorulan kişisel sorular da cabası : ) Ve şunu da söylemem gerekir ki, yabancılar için “teşekkür ederim” demenin bu kadar zor geleceğini hiç tahmin etmezdim : ) 

Ve gelelim en yakınlardaki gezi planlarıma : ) önümüzdeki hafta 6 günlük Easter ( Hz. İsa’nın ölümü ) tatilimiz var. Ben ve İspanyol arkadaşım Ana ile Çek Cumhuriyeti’ne gideceğiz. Merak ettiğim bir şehri olan Chesky Krumlow’da bir gece kaldıktan sonda iki geceliğine tekrar Prag’a gidiyoruz. Daha önce oraya gitmiş olsam da, sanırım gitmekten bıkmayacağım bir güzelliği var Prag’ın. Bakalım bu sefer hangi bilmediğim yönlerini fark edeceğim. Hele de tren yolculuğunun ardından varılan her durak, benim için her zaman başka bir heyecan uyandırıyorken.

Ve böylece hem buradaki 7. ayımı hem de kışı bitirmiş bulunuyorum. Gelecek ay; yeni etkinlikler, gezilerimin özetleri ve daha biri bitmeden öteki planlanan gezi planlarımdan bahsedebilmek ümidiyle, 
Hoşça kalın : )

No comments:

Post a Comment