Wednesday 8 May 2019

Romanya’da bir TÜRK


       Herkese selamlar. Ben Mustafa. 2 aylık bir  EVS programı ile Romanya’yanın Braneşti bölgesine geldim. Projenin yarsından çoğunu bitirdik. 3 haftamız kaldı. Burada şehrin biraz dışında bi yurtta kalıyoruz ama neredeyse hergün şehrin merkezine gidip gezme imkanı buluyoruz.
       Ben buraya yakın bi türk arkadaşımla geldim. Beraber çok fazla gezdik. Benim takıldığım yerle o bana, ben ona derken çok güzel günleri geride bıraktık. Çok güzel anılar ve hatırlar biriktirdik. Çok kaliteli dostluklar kurduk.
   Romanya’da yemek kültürü bizimki kadar geniş değil. Çok güzel roman yemekleri bulup tadamadık. Genelde türk restorantlarında yada yunan restorantlarında yemek yedik. İlk defa burda domuz etinin tatına bakma fırsatım oldu. Ben değendim ama bizim ekipte benden başka beğenen olmadı. Benim tavsiyem fırsatını bulursanız tatına bakmanız ama kötü bi yerde deneyip kendinize önyargı oluşturmamanız.
     Romanya’da eğlenecek çok güzel yerler var. Bu kişiye göre değişiklik gösterebilir tabiki ama ben beğendim. Gece hayatı çok çok güzel. Güzel clublar bet salonları var.
     Romanya’da tarihi ve turistik gezecek çok fazla yer var. Buraya zaten balkanların Paris’i diyorlar. Old Town ve parlemento binası görülmeye değer yerler. Eski çok fazla bina var herhangi bi sokağa girdiğiniz zaman yada bi caddede yürürken bu yaplılarla karşılaşıyorsunuz.
    Romanya’ya bi daha gelir misin diye bi soru yöneltseler yada başka bi proje ile Bükreş’e gelme fırsatım olmasını isterdim. Fakat bunun yanında romanyayı gezmek için 2 aylık bi program çok rahat yetiyor. Neredeyse tüm şehirlerine tren var ama pahalı oluyor. Blabla car ile gezdik genelde biz. Şehir içinde de uber gayet uygun ve güvenilebilir bi ulaşım aracı bence.

  Benim blog yazımın sonuna geldik, eğer okuduysanız çok teşekkür ederim başka ülkelerin bloglarında görüşmek üzere.


No comments:

Post a Comment