Tuesday 14 May 2019

Melike in Trevisto




1 yıllık AGH projesi için geçen ay İtalya’nın Veneto bölgesindeki Treviso şehrine geldim. Birden çok projede gönüllülük yapıyorum çocuklara oyunlarla İngilizce öğretme, yetişkinlerle İngilizce konuşma kulüpleri, İngilizce günlük konuşma pratiği için drama yoluyla tematik etkinlikler, engelli merkezinde İngilizce pratiği, dernek gazetesi oluşturma, sanatsal etkinlikler...




Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler bölümünden mezun olmak üzereyim. Türkiye’de ve yurt dışında 5 yıldan uzun süredir dezavantajlı bölgelerdeki kadın ve çocuklar, engellilik, huzurevi, sürdürülebilirlik, adil ticaret&adil yaşam, türetim ekonomisi, erişilebilir sanat ve daha envai çeşit alanda zaman zaman okulumun da önüne geçirerek artan bir şekilde “elimi taşın altına koyma” isteğiyle gönüllülük yapıyorum. Çalışma alanım da bu sorunların sanat yoluyla iyileştirildiği uluslararası aktivizm olacak gibi görünüyor şimdilik.


Sınavlardan hemen sonrası için bana uygun uzun dönem bir AGH projesi arıyordum ve şu an yer aldığım projenin detaylı bilgi paketini gördüğümde başvurmaya karar vermem 2 dakikamı aldı çünkü dernek benim ilgilendiğim birçok alanda çalışıyor: sosyal  girişimcilik, kültürel faaliyetler, dil kulüpleri, dans, tiyatro…

 Geldiğimde projelerin beklediğimden biraz farklı olduğunu gördüm özellikle sanatsal etkinlikler konusunda ama burda çalıştığım dernek (Eurogems) aktiviteleri istediğim gibi şekillendirmede ve renklendirmede beni özgür bırakıyor. Bunun sayesinde örneğin tematik İngilizce konuşma etkinliğini dramayla birleştirip hem daha keyifli hem daha öğretici bir hale getirebiliyoruz. Diğer güzel dönüştürmeler yolda :)


Hem gönderici kuruluşum IYACA hem de Treviso’da birlikte çalıştığım Eurogems’teki insanlar oldukça kibar, eğlenceli, birlikte çalışması keyifli.

 Burda olmanın en önemli faydalarından biri tabi ki dil. Anadili İngilizce olan bir ülkede olmasanız bile insanlarla genelde İngilizce konuştuğunuz için beklediğinizden hızlı gelişiyor. Ayrıca İtalyanca dersi alıyoruz kendi evimizde 2 İtalyan gönüllüden ki bu harika bir hizmet :)



Şehir(Treviso) İstanbul’dan sonra bir süreliğine tam da ihtiyacım olan şehir. Küçük, huzurlu, bu sokak niye bu kadar şirin ya diye durup düşündüren sokaklar, küçük Avrupa şehirlerinin bilindik ama bir Adanalı olarak asla özümseyemediğim sakinliği, şehre serpiştirilmiş şimdilik yeterli gelen sanatsal etkinlikleri… :) Ayrıca çok sevdiğim Balfolk dansı ve grupları İtalya’da yaygın. Haftada 2-3 gün başka şehirlere sanki turneye çıkan benmişim gibii sırf dans etmeye gidiyorum ve bu da düşündüğüm bir detay AGH proje ülkesi seçerken ;) 



Sonuç olarak bu proje benim için doğru projeydi: mezuniyetten hemen sonrası, projelerin bana uygunluğu, akdeniz ükesi, insanların samimiyeti, estetik&mimari, sanat dolu bir ülke oluşu, yemekler…

 Bu notu özellikle yazmak istiyorum: Proje arayanlar, mülakat aşamasında olanlar lütfen her bir detayı en ince ayrıntısına kadar sorun. Bu sizin hakkınız, burda yaşayacaksınız belli bir süre. Konumunu bile isteyin yaşayacağınız evin.
 Harika bir örnek vereyim: Bilgi paketinde Treviso yazıyordu ama biz otobüsle 20 dk uzaklıkta Ponzano adlı bir köyde yaşıyoruz. Akşam 8’den sonra otobüs yok! Gün içinde de otobüs seyrek. Bisiklet var ama şehir merkezi 5-6 km.

 2. örnek: Bilgi paketinde projenin büyük yüzdesi sanatsal etkinlliklerden ibaret görünüyordu ama gelince öyle olmadığını gördüm. Son adımda mülakatta gönderici kuruluşum çok da öyle olmadığını söyledi. Burda benim şansım istediğim gibi sanatla şekillendirmeme izin vermeleri oldu ama sizin gideceğiniz dernek size bu imkanı vermeyebilir. İyi araştırın, sorun lütfen.

 Küçük sürprizler olsa da AGH kesinlikle harika bir deneyim. Deneyimlemeye değer.

 Hepimize eğlenmekten fenalaşacağımız keyifli günler diliyorum.

















No comments:

Post a Comment