Tuesday 21 May 2019

İtalya'nın Veneto eyaletinin Treviso kentinden selamlar!


            
 12 ayımın ilk ayı bitti bile. Zaman nasıl geçti anlamadım desem yalan söylemiş olmam. Kalan 11 ayımın daha yavaş geçeceğini umut ederek bu şahane başlayan maceralarımın detaylarını sizlerle paylaşmak isterim.

1 Nisan 2019 sabahı Ankara Esenboğa Havaalanı'ndan Milano Bergamo Havaalanı'na aktarmalı uçuşumu bel fıtığı riskine rağmen gerçekleştirdim ve sağ salim havaalanından Treviso'ya olan otobüsüme binip varış noktama gece 23.30 sularında ulaştım. Bel fıtığı riskini ayrılamadığım kıyafetlerim, ayakkabılarım ve makyaj malzemelerimin oluşturduğunu tahmin edersiniz diye düşünüyorum :) Pişman mıyım? Hayır! Hepsiyle çok mutluyum, iyi ki de yanımdalar. Ama siz siz olun Evs'e gidecek olursanız ve uçuşunuz Pegasus Havayolları'ndansa yanınızda 3 tane el bagajını gizli gizli uçağa sokmamaya çalışmayın. Yardımsever vatandaşlarımız 1.58 boyundaki kendini zor taşıyan bu kıza yardımcı olmayı seve seve kabul ettiler fakat siz benim kadar şanslı olmayabilirsiniz.

Treviso'ya ulaştığımda sevgili mentorum tarafından karşılandım ve Ponzano'ya (Treviso'ya 8 kilometre uzaklıktaki evimin bulunduğu yer) doğru yol aldık. Eve vardığımızda evin fotoğraftakilerden oldukça farklı olduğunu farkettim. Ama o kadar şirin ve sıcak bir müstakil evdi ki, farklılık umrumda bile olmadı. Ev arkadaşlarımla ufak bir tanışmadan sonra yaklaşık 19 saat süren uçuşların, otobüs yolculuğunun, bekleme sürelerinin acısını çıkarmak üzere sıcacık yatağıma giriş yaptım.

Aktivitelerimiz geldiğim andan itibaren oldukça yoğun ilerliyor. Yetişkinlerle İngilizce konuşma kulüpleri,çocuklara basit İngilizce eğitimi ve engelli merkezinde engellilerle ilgilenmemiz aktivitelerimizin şimdilik başlıcaları. Haftanın 5 günü Treviso'nun çeşitli yerlerine gidip aktivitelerimizi gerçekleştiriyoruz. Aktivitelerimizin yanında, bizim gibi gönüllü olan 2 İtalyan tarafından haftanın 2 günü kendi evimizde İtalyanca eğitimi alıyoruz. Bu senenin sonunda İtalyanca'yı ana dilim gibi konuşacağıma emin olabilirsiniz!

Treviso'ya gelecek olursak, Venedik'e benzerliği ve tiramisunun doğum yeri olarak bilinen bu küçük şehir,çevrili olduğu surlarla çok kendi halinde, sessiz sakin bir şehir. Aradığım mükemmel tiramisuyu hala bulamadım fakat bulduğumda size de haber vereceğimden emin olun!

Venedik'e trenle sadece 45 dakika olması ve Venedik'e oranla daha ucuz olması Venedik'e giden turistlerin konaklama için burayı seçmelerine sebep olabiliyormuş. Tabii Venedik kadar güzel olmasa da görülmeye değer bir şehir olduğuna emin olabilirsiniz.

                                       

No comments:

Post a Comment