Tuesday 27 June 2017

Litvanya'da sosyal hayatım...

Litvanya'dan selamlar, sosyal yaşam nasıldı?


Bu yazımda da okulda çalışma dışında hki hayatımın nasıl geçtiğinden bahsedeceğim biraz. İlk öğrendiğim şeylerden birisi Litvanlar festival yapmayı çok seviyor. Her şeyin festivalini yapıyorlar hafta sonlarım genellikle festivallere gitmekle geçiyor. Başlarda tek gönüllü olduğum için ve evde kaldığım için arkadaşım yoktu ve tek başıma gezmek zorunda kalıyordum. Bu durum sıkıcıydı ama yapacak bir şeyler buluyordum. Dediğim gibi hafta sonları şehir merkezinin sokaklarında gezmem yeterli bir festival ya da etkinlikle karşılaşabiliyorum. Geldikten bir ay sonra EVS projesinin "on arrival training" toplantısından sonra başka AGH yapan gönüllülerle tanışabildim. Vilnus'da yaşayan EVS'li arkadaşlarla tanışıp onlarla zaman geçirmeye başladım. Başka şehirlerde yaşayanları ziyaret edebiliyoruz. Aynı şehirde yaşadıklarımızla birbirimize kahvaltıya yemeğe gidebiliyoruz. Alman arkadaşıma Türk yemekleri sonra da Türk kahvesi yaptım çok beğendi. AGH'e gidecekseniz yanınızda Türk kahvesi, cezve, fincan ve lokum almayı unutmayın. Tadan arkadaşlarımdan beğenmedim diyeni duymadım. Beğenilmemesi gibi birşey mümkün değil zaten.

Sosyal aktivitelerime gelirsek. Iki haftada bir dil kafe etkinlikleri oluyor oraya gidip farklı diller öğrenebiliyoruz. Okulda çok ihtiyacım olduğu için ben Litvancamı geliştirmeye çalışıyorum. Bu yüzden dil kafeye gittiğimde Litvanca masasını tercih ediyorum. Perşembe günleri geleneksel Litvan dansı kursuna gidiyorum. Dans etmeyi çok seven birisi olarak dersleri kaçırmamaya çalışıyorum. Ben Litvanya'nın başkenti Vilnus da yaşıyorum bu yüzden şanslıyım. Hafta sonları öncelikle diğer şehirleri gezmeye başladım. Sonrada başka ülkeleri gezmeye başladım. İlk Polonya'ya gittim. Sonra Estonya ve Letonya'ya gittim. Avrupa'da gezmek, yeni yerler görmek ve hayatınıza yeni renkler katmak için için AGH güzel bir şans. Tabi bu şansı değerlendirmesini iyi bilmek lazım ki bol öğrenceli ve bol eğlenceli olsun... AGH yapmak isteyen herkese tavsiyem boş durmayın proje bulmak için araştırma yapın..



No comments:

Post a Comment