Tuesday 24 November 2015

Rusya'dan tekrar merhabalar

Bugün size EVS projemin liderlik okulu ile ilgili kısmından bahsetmek istiyorum. Proje kapsamında pek çok önemli toplantı, eğitim ve TV programına katıldım. İşletme ve dış ticaret mezunu olarak benim için oldukça ilginç ve yararlı bir aydı.




Ufa'nın yerel kanallarından birinde kadın girişimciliği ile ilgili bir programa konuk olarak davet edildim. Programda gelecek planlarım, Rusya pazarı hakkında görüşlerim, Türk-Rus ilişkileri ve ticaret hacmi, Evs programı ile Rusya'ya gelme sebeplerim hakkında konuştuk. Yabancı bir ülkede kendi alanımla ilgili bir programa katılmak unutulmaz bir deneyimdi.






Rusya'nın dönem başkanlığında düzenlenen BRICS (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Güney Afrika) Ufa'da gerçekleştirilen liderler zirvesinden sonra yine Ufa'da BRICS bölgesi küçük işletmeler için ilk forum düzenlendi. Ben de bu foruma kurumumu temsilen katılma imkanı buldum. Pek çok ülkeden gelen katılımcıları dinlemek ve o ortamda bulunmak inanılmazdı.





Bunların dışında Ufa'daki girişimcilerle pek çok toplantı yaptık. Bunlardan bazıları genç girişimcilik hakkında bazıları kadın girişmciliği ve diğerleri ise dış ticarete açılmak isteyen ya da halihazırda dış ticaret yapan ve pazar büyütmek isteyen katılımcılardan oluşmaktaydı. Firmaların beklentileri, sorunları ve planları üzerine konuşmalar yaptık. Bu toplantılar hem pazarı yakından tanıma hem de pek çok kişi ile tanışma imkanı sağladı. Bunlardan en ilginci ise Avrasya Genç Girişimciler Derneğinin toplantısıydı. Türkiye'den ve Azerbaycan'dan gelen katılımcıların olduğu bu toplantıda Türkiye pazarı ile çalışmak isteyenler ile gelecek iş ortaklıkları için yeni temeller atıldı.



Şirketlerde karar verme mekanizması ve sonuç odaklılık hakkında katıldığım bir eğitimde ise diğer katılımcılarla hayali şirketler kurduk ve hepimiz bir departmanın yöneticisi olduk. Verilen örnek olayları çözmeye ve şirketimiz için doğru kararı vermeye çalıştık. Daha sonra kararlarımız ve sonuçları eğitimci tarafından değerlendirildi. Oldukça faydalı ve eğlenceli bir eğitimdi.


Daha pek çok eğitime katıldık ancak bu yazımda biraz da Halloween partimizden bahsetmek istiyorum. Çalıştığım ingilizce klubünde her grupla tekrar tekrar kutlama yaptık, onlar için Halloween aktiviteleri hazırladık, kurumumuzu süsledik. Bu yıl ilk kez hallooween'i kutladım ama bir hafta boyunca her grupla tekrar tekrar kutladığımı sayarsak sanırım ömrüm boyunca bir daha kutlamama gerek kalmayacak. Ama yorucu olduğu kadar eğlenceli de bir haftaydı ve öğrencilerimizle zaman geçirerek daha yakından tanışma imkanı bulduk. Yine çok güzel bir aydı, gelecek ay görüşmek üzere...








No comments:

Post a Comment