Tuesday 24 November 2015

3.BÖLÜM / EĞİTİMLER-GÖREVLER (Bölüm 1)

    Bu bölümde sizlere Burgaz’da geçirdiğim günlerden, katıldığım eğitimler ve görevli olarak gittiğim şehirlerde yaşadığımız olaylardan kısaca bahsedeceğim.

    İlk olarak arkadaşlar Burgaz’da ki günlerim her zaman ki gibi çevreyi daha iyi tanımaya çalışmakla geçiyor. Burgaz’ın çok güzel deniz kıyısında büyük bir parkı var. Ben bazı sabahlar bu parka bisiklet ile gidiyorum. (Bisiklet ile 10 dk. Uzağımızda bu park) Bisikleti parka bırakıp parkta 2-3 tur koşuyorum. Böylece sabah sporumu yapmış oluyorum.




EĞİTİM

     Arkadaşlar hayatımda unutamayacağım bir eğitim olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Ben Burgaz’da yaşıyorum. Eğitim Varna’daydı. Otobüs ile 2 saat 30 dakika sürdü. Bu arada arkadaşlar Bulgaristan’da Şehirler arası ulaşımın % 90’ı küçük servisler ile yapılıyor. Neyse sabah erken saatler Burgaz da ki otobüs terminaline gittim biletimi aldım. Bilet bu arada 14 leva. Burgaz’dan Varna’ya eğitime giden 2 kişiydik. Diğer arkadaşımın adı Natacha kendisi Portekizlidir.


  Eğitime Farklı ülkelerden 70 gönüllü katıldı. Bu gönüllüler; Almanya,İtalya,Fransa,Türkiye,Letonya,Litvanya,İspanya,Portekiz,Avusturya,Çek Cumhuriyeti gibi ülkelerdi. İlk gün bütün gönüllülerle tanışmaya başladım. Hem İngilizce pratik yapıyordum hem de farklı kültürleri tanıma fırsatı buluyordum.





Eğitim süremiz 4 gündü. 4 gün boyunca oyunlar oynadık. Projeler yaptık. Eğitimin temel amacı Takım çalışması ve EVS süreci hakkında temel bilgiler vermekti.




GÖREV ZAMANI

Eğitimlerimizi aldığımıza göre artık görev bizi bekler, kendimize 5 Tane Şehir seçtik. Bunlar;
Kazanlık,Karlovo,Lovech,Plevne,Gabrova
Görevimiz : Bu şehirlerdeki İngilizce eğitim veren liselere gidip sınıflara Erasmus+,EVS hakkında bilgilendirme seminerleri yapmaktı. Bu konudaki tecrübelerimi İkinci Bölümde bulabilirsiniz.

UMUT KILIÇ/BURGAZ


No comments:

Post a Comment