Friday 4 October 2019

Sevgili ESC meraklısı, hoş geldin!


Bükreş’te yapmakta olduğum kısa dönem ESC hakkında paylaşacağım deneyimlerim umarım senin motivasyonunu artırır ve program hakkında bilgi edinmeni sağlar. Uzun soluklu bir projenin 1. Grubu olarak bir ay önce yola çıktık. Uzun süredir çocuklarla çalışabileceğim bir proje arıyordum ve IYACA aracılığıyla amacımın birinci adımını gerçekleştirmiş oldum. Sonunda buradaydım.
Ev sahibi kuruluşun bizi havalimanında karşılamasıyla maceramız başlamış oldu. 1. Grup olmamız okullar açılmadan kısa bir süre önce gelmemize sebep oldu ve bu bize buranın kültürünü tarihi dokusunu keşfetmemiz için büyük bir fırsat verdi. İlk hafta ev sahibi kuruluşumuzun yönlendirmesiyle eğlenceli bir şekilde Bükreş’in tarih kokan sokaklarında dolaşma fırsatı bulduk. Kesinlikle görülmesi gerektiğini söyleyebilirim.
Daha sonraki zaman diliminde bizim kaldığımız yurdun üst katına öğrencilerin gelmesiyle ilk adımlarımızı atmaya başladık. Başta bize karşı oldukça çekingen olan öğrenci grubu şu an bizimle zaman geçirmek için her gün yanımıza geliyor. Bizde onları göremediğimiz zaman neredeler acaba diye sorgular olduk, küçük kardeşlerimiz gibi oldular. 
Sınıf içi etkinliklere çeşitli tanışma aktiviteleriyle başladık ve arkadaşlarımızla ve ev sahibi kuruluşumuzla yaptığımız toplantılarımızda planladığımız şekilde eğitici ve öğretici farklı aktivitelerle devam ettik. Sabah kahvemi içerken onlarca öğrencinin selam verdiği bazılarının sarılmadan geçmediği bir ilişkiye sahibiz şu anda. Ne kadar sevgi verirsen o kadar karşılığını alıyorsun, belki de katlarca fazlasını.
Henüz projenin yarısını tamamlamış olmama rağmen şimdiden nasıl burayı bırakıp döneceğim diye düşünmeye başladım. Bana bu fırsatı tanıyan ve emeği geçen herkese tek tek teşekkür ediyorum. Bilhassa benim bu konuda motivasyonumu sağlayan ve sorularıma sıkılmadan cevap veren geçmiş IYACA gönüllüsü canım arkadaşım Elem’e blog yazımda yer vermeden edemem. Teşekkürler dostum. 

No comments:

Post a Comment