Wednesday 30 October 2019

Gönüllülük Sevmektir


Epey  zaman olmuştu birilerine iyilik yapmanın ne demek olduğunu unutalı. Yaşadığımız hayat telaşesi koşuşturma bizi malesef böyle güzelliklerden mahrum bırakmıştı. Projeye kabul aldığımda düşünüp hayal ettiğim şeylerin çok ötesinde şeyler yaşıyorum. Çünkü buraya geldiğimde edindiğim ilk kazanım birisinin kalbine ne kadar dokunursan birisine ne kadar gülümsersen ona dünyaları veriyor  kendinde bulutların üstünde geziniyorsun. Bizi karşılayan iki sevimli güler yüzlü insan vardı eksiğimiz olmaması adına ellerinden geleni yaptılar. Kaldığımız yerse tam büyük şehirden kaçıp huzuru aramaya gittiğimiz yerler gibi . Fazla oksijenden bazı anlar fazla akıllı bazı anlar fazla salak olabiliyorsunuz . Geldiğimiz ilk hafta çocuklarla tanışmadık henüz okulda değillerdi. Bizde  Romanya'nın güzelliklerini keşfetmeye başladık görülmeye kesinlikle değer bence harika yapılar harika doğalar ve yerler var ama en harikası şu birisini koşulsuz şartsız mutlu edebilmek için çabalamak. Bunu  çocuklar geldiğinde anladım. Bir hafta sonrasında yurda yerleştiler ve hayatımızın yüzde 80lik kısmı artık onlarındı . Ailelerinden uzak oldukları için aile gibi olmayı denedik ve başardık artık yemek yerken bile acaba çocuklar aç mı diye düşünür olduk. Neredeyse uyumadığımız her an onlarla beraberiz bahçede deli gibi koşan top oynayan 23 yaşında 6 tane genç var burada. Sanırım çok eğleniyorum . Okul aktivitelerinde çocuklara sporun, okulun önemini birbirlerine büyüklerine saygılı olmayı aşılamaya çalışıyoruz ne kadar başarılı olduğumuzu bilmiyorum ama ufakta olsa onlara dokunabildiğimizden eminim. Aslında yetenekli onlarca çocuk var yani her çocuk yeteneklidir tabi ki ben kendi keşfettiğim yönlerinden bahsediyorum burada ben bile yeni yeteneklerimden haberdar oldum. Mesela birileri gülsün diye yerlerde kurbağa taklidi yapabilmek konusunda çok başarılıymışım. Çok klişe bir söz söylemek istiyorum sevgi gerçekten dilsizmiş. Birileri ile gülümseyerek göz teması kurarak saatlerce zaman geçirebilirmişsin. Zaman çok hızlı geçiyor bir ay bitti ve ben zamanın durmasını istiyorum. Yaşadığım deneyim için buradan  televizyonda tüm sülalesine selam veren insanlar gibi IYACA'yı selamlamak istiyorum. Iyi ki yolum kesişti ve iyi ki benimle olmayı kabul ettiler. Önümüzdeki bir ay aktiviteler devam edecek ve minik bir yurt dışı seyahati yapacağız  umarım seyahat bize aktiviteler çocuklara çok şey katar.  Öğretmenler  çok tatlılar onlar da bizimle yeni şeyler deniyor birbirimize farklı kültürel miraslarımızı öğretiyoruz. Proje arkadaşlarım galiba 23 senedir falan hayatımda böyle bir alışmak olamaz .Romanya'nın güzelliklerinden bahsetmek istemiyorum arama motoruna yazınca çıkıyor zaten ama arama motorunda çıkmayacak şey burada yaşadığımız hisler. Birilerine değer verip karşılığında mutlu olmalarını görmek muazzam bir şeymiş. Bazı öğrenciler bize armağanlar veriyor bizde onlara kendi yaptığımız kolyelerden veriyoruz. Gol atan futbolcu gibi geçiyoruz her seferinde yanlarından sanırım bize sarılarak bizimle konuşarak sözle anlatamadıkları sevgiden bahsediyorlar. Seni seviyorum Iyaca .Sizi seviyorum Adrian ve Mihai .Sizi seviyorum ekibim. Sizi seviyorum çocuklar. Ve seni seviyorum gülümsemek sayende kazandığım tüm ergen kalpler için . Bu arada ben Esra Romanya’da gönüllüyüm ve giderken gönlümü burada bırakacağım. Hoşça kalın.



No comments:

Post a Comment