Wednesday 16 October 2019

Buenos Dias!

Buenos Dias!

Bu satirlarimi Ispanya`nin ucuncu buyuk sehri olan Valencia`dan yaziyorum. Valencia`ya trenle tam olarak 33 dakika uzaklikta olan harika bir kasabada yasiyorum. Burasi ne cok kucuk ne cok buyuk. Aradiginiz her seyi rahatlikla bulabilirsiniz. Cevresinde doga yuruyusleri yapabileceginiz portakal agaclariyla cevrili sira daglar mevcut. Boyle bir dogal yasam ortamindayken bir bakmissiniz yarim saat sonra bir metropoldesiniz.
Projem 3 Eylul`de basladi. 1 aydan biraz fazladir ev sahibi kurulusumun ofisinde gonullu olarak calisiyorum. Kurumun sosyal medya gonderilerinden sorumluyum ve iletisim departmaninda kendimi fazlasiyla gelistirecegimi dusunuyorum. Ayni zamanda avrupa gonulluluk projeleri ve degisim projeleriyle ilgili her konuda ofise yardimci olmaya calisiyorum. Benim, EVS`ye yeni adiyla ESC`ye(european solidarity corps) basvurmayi dusunen arkadaslara tavsiyelerim olacak. Ayni zamanda projeye basvururken izledigim yollardan bahsetmek istiyorum. Oncelikle basvuracaginiz projenin icerigini benimsemis olmaniz gerekiyor,gercekten size gore mi, size ne katacak ve siz projeye ne katacaksiniz? Butun bunlardan sonra motivasyon mektubunuzu, gercekten kendinizi o projenin icindeymis gibi dusunerek yazmanizi ve hatta gorsellerle suslemenizi oneririm. Eger ESC ile yurtdisina cikmak istiyorsaniz ( ki harika tecrubeler katan bir erasmusplus deneyimi) pes etmeden kendinize uygun projeler kesfedip surekli basvurmaniz gerekiyor.Kendinize guvenin, neden siz olmayasiniz ki? Kabul aldiktan sonra gonderici kurulusunuz burada devreye girecek ve IYACA sayesinde Ankara`ya dondukten sonra da yurtdisindan buraya gelen insanlarla surekli iletisim halinde kalabilecegim.
Ispanyaya gelirsek; insanlar cok sicak kanli bu nedenle kendimi evimde gibi hissettim. Ama ne yazik ki ingilizce konusan bir yerli bulmak cok zor. Mecburen 9 ayda ispanyolca ogrenmek zorunda kalacagim. ☺ Bu hayatinizda duyacaginiz en tatli zorluk olsa gerek..
Buraya ESC projesi icin hazirladigim motivasyon videomun youtube linkini birakacagim. Belki sizlere ilham kaynagi olur. Bir sonraki yazida gorusmek uzere degerli gonulluler.




No comments:

Post a Comment