Friday 13 September 2019

IYI KI AGH!

2 ay kısa dönemli AGH gönüllüsü olarak son 1 ayın ne kadar hızlı geçip bittiğini ben bile anlamadım. Hem çok meşguldük hem çok eğlendik. Çocuklarla yaptığımız kampın ardından biraz dinlendik. Sonra kolları sıvayıp diğer çalışmalara başladık. 31 Ağustos’taki VIF adlı festival için daha tempolu çalışmalar yürüttük. Bu festival her sene yaz sonu düzenlenen, tüm şehrin davetli olduğu bir etkinlik. Bizim ve birkaç organizasyonun birleştiği bu etkinlikte benim de çok önemli 2 sorunluluğum vardı. Bu sorumluluklar aslında zorunluluktan ziyade tam benlik işlerdi çünkü dans gösterisi yapacaktım.  Bu gösterilerden biri yerli 2 küçük Macar kız ile hip-hop dans gösterisi diğeri benim solo hip-hop şovumdu. 1,5 ay süresinde çok sıkı bir çalışma yaptım. İngilizce bilmeyen 2 küçük Macar kızına dans eğitimi vermek oldukça zordu, sadece sayılar ve seslerle anlaşsak da çok başarılı sonuçlar aldık ve çok beğenildi. J Öyle ki birbirimizi çok da sevdik. Bu son 1 aylık süreçte koşuşturma ve hazırlık arasında bir workshop ayarladık. Neredeyse 9 yıldır ilgilendiğim Rap ile ilgili bir etkinlik yapma fikrini öncesinde sunmuştum ve nihayet Graffiti-Rap workshop’ı etkinliğini düzenledik. Bu etkinliğin Rap kısmıyla ben ilgilendim ve organize ettim. Çeşitli çalışmalar yaptım; örnek parçalar buldum, bilgilendirme konuşması yaptım, altyapı müziği ayarladım ve kendi rap kaydımı dinlettim. Graffiti kısmının ardından rap yazdık ve söyledik. Türkçe, İngilizce, Almanca ve Macarca rap şarkılar dinledik ve 4 farklı dilde rap yazmış olduk. Gün sonunda herkes rap şarkılar mırıldanıyordu. Gerçekten çok eğlenceli bir gündü. Graffiti ve Rap ile tam bir hip-hop günü yapmıştık. Festival günü ise her şey rüya gibiydi. Kızlarla olan gösterimin çok başarılı ve etkileyici olduğu geri dönüşlerini almıştım. Akşam kendi koreografilerimle hazırladığım solo gösterim harikaydı, sahnedeyken kendimi çok iyi hissediyordum. Işıklar, alkışlayanlar, destekleyenler ve enerji mükemmeldi. Şovun ardından aldığım iltifatlar beni çok onore etmişti. Aynı zamanda gün boyunca sahnedeki müzik grupları, şarkılar ve etkinlikler çok eğlenceliydi. Festival gününü dolu dolu tamamlamıştık. Tüm bu sürecimde vakit buldukça Budapeşte’ye gittim. Kısa dönem olduğumuz için diğer Avrupa şehirlerini tam anlamıyla, tadına vararak gezme şansımız olmadığından, bulunduğum şehri tam anlamıyla gezmekti planım ve bunu gerçekleştirdim. Merak ettiğim tüm müzelere gittim, görmek istediğim tüm turistik yerleri gördüm, bu şehir hakkında öğrenmek istediğim her şeyi öğrendim ve bir sürü fotoğraf çekildim. Artık AGH sürecim bitmişti. Kazandığım onlarca tecrübe, tanıştığım onlarca güzel insan, gördüğüm gezdiğim tüm şehirler, geliştirdiğim dilim, keşfettiğim farklı profiller, kültürler, gelenekler, insanlar, öğrendiğim ve kendime kattığım onca şey… Ellerim dolu dolu dönmemi sağladı AGH. İleriye dönük hayallerim ve planlarımdaki en büyük adım olarak iyi ki AGH diyorum tekrar. 




No comments:

Post a Comment