Tuesday 24 September 2019

Bir Liderden Proje Notlari


Hayatlarımızın her alanında yer alan ve bir parçası olduğumuz gönüllülük bu sefer de benim karşıma lider olarak işleri kendi elime alabilme fırsatıyla geldi.
31 Ağustos - 8 Eylül 2019 tarihlerinde Obzor, Bulgaristan’da gerçekleştirilmiş olan “Volunteering: Tool for Youth Empowerment” konulu gençlik değişim projesine lider olarak seçildim ve maceram başladı. Seçilmemin en büyük nedenleri uluslararası gençlik projelerini yakından takip ediyor olmam ve daha öncesinde kısa dönem Evs, eğitim kursu tecrübelerimin olmasıdır. Katılımcı olarak gönderdiğimiz o evrakların sonrasında nasıl süreçlerden geçtiği, karşı kurum ile yapılan görüşmeler ve evrak takibi gibi birçok şeyi yaparak deneyimleme fırsatım oldu. Bunun da öğrenmenin en temel ve kalıcı yolu olduğunu düşünüyorum. Şimdi sizlerle proje boyunca aldığım notlardan bahsetmek isterim;
Proje konusu ve yapılacaklara dair öncesinde araştırma yapın
Lideri olacağınız grupla öncesinde tanışın ve onlara yardım etmeye açık olduğunuzu gösterin
Ulaşım biletleri, vize dekontu, imzalı katılımcı sözleşmelerinin takibini iyi yapın. (Ben öncesinde herkes için bir dosya oluşturup zamanı gelince onlardan gerekli fiş ve evrakları toparlayarak düzenlemiştim.)
Proje sürecinde her grubun etkinlik günü vardı bunun için öncesinde o süreçte neler yapacağınızı belirleyin ve grup içi görev dağılımını iyi sağlayın. (Etkinlikte neler yapacağımı bilmeme rağmen grup dağılımını belirleme fırsatım olmamıştı ama zamanı geldiğinde ne kadar planlı olmasak bile grupça o anda herkesin kendini dahil etmesi sonucu başardık. Team Work! )
Kültür gecesi için getirilecek malzemelerin grup içinde dağılımını sağlayın. Kültür gecesinde slayt ya da tanıtım videoları yerine daha eğlenceli ve yaratıcı şeyler hazırlayın. Örneğin ülkenizin kültürünü yansıtacak küçük bir tiyatro gösterimi olur ya da getirdiğiniz hediyeleri oynattığınız oyunların kazananlarına dağıtmak olabilir. (Biz Türkiye’deki kız isteme olayını canlandırdık ve fallarına baktık)
Son tavsiyem ise her gün yapılan etkinlikleri not almak ve kendiniz için proje ajandası oluşturmaktır.
     Nice dopdolu ajandalarınız olması dileğiyle..
Bu süreç benim katılımcı olarak ne kadar da az işle uğraştığımı ama asıl proje arkasında çok emek olduğunu fark etmemi sağladı. Lider olmak; sorumlulukları alıp tüm süreç, detaylar ve insanlarla başa çıkabilmemi ve kendimi keşfetme fırsatı sağladı. Birebir yaşayarak öğrendiğim en güzel tecrübelerimden biriydi.






No comments:

Post a Comment