Thursday 5 September 2019

Hayatımıza renk katacak.


Bu yıl temmuz ayının 6’sında Macaristan’a EVS projesi için geldim. Ev sahibi kuruluş olan Támaszpont MOPKA ile çok iyi etkinlikler yaptık. Ev sahibi kuruluşun lokasyonu Macaristan’ın Veresegyház kasabası. Burası küçük tatlı bir kasaba ve kaldığımız çok güzel bir evimiz hatta evimizin çok büyük bir de bahçesi var. Bu Türkiye’de çok sık karşılaşamadığımız bir durum çünkü bir çoğumuz şehirde apartmanlarda yaşıyoruz. Kasaba olarak biraz sessiz ilk geldiğim zaman alışmakta en zorlandığım kısım buydu. Akşam saat sekizden sonra kimsecikler yok sokaklarda ama insanlar çok iyi herkes birbirini tanıyor ve çok yardımseverler. Burada genellikle üniversite okuyan yada on beş yaşın üzerinde herkes güzel İngilizce konuşabiliyor bu beni çok şaşırtmıştı ilk zamanlarda. Macaristan benim ilk yurtdışı tecrübem ve burada daha önce hiç yaşamadığım tecrübeler yaşadım diyebilirim. Bana çok şeyler kattı. Bir çok yeni arkadaşım edindim, onların kültürlerini öğrendim, yemeklerini tattım, onların dünyaya bakış açılarını öğrendim ve bu benim ufkumu daha da genişletti. Burada biz genel olarak kültürel etkinlikler ve çocuklarla birlikte etkinlikler düzenliyoruz. Çocuklarla çalışmak gerçekten çok zevkli diyebilirim. Bu yazıyı yazarken çocuklarla yaptığımız bir kampı yeni bitirdik ve şuan dinleniyoruz. Kampın genel amacı çocukları daha çok sosyal tutmak çünkü son zamanlarda gelişen teknoloji ile insanlar teknoloji bağımlısı olmaya başladırlar özellikle çocuklar bizde bunun önüne geçmeye çalışıyor ve şunu gözlemledim ki gerçekten işe yarıyor. Kampın ilk günü ile son gününü karşılaştırdığınız da artık çocuklar eğlenmek için teknolojiye daha az ihtiyaç duyduklarını aslında arkadaşlıklar kurarak, oyun oynayarak, yaratıcı fikirler geliştirerek, eğlenebildiklerinin farkına vardılar ve yaratıcılıklarında ki artış gerçekten çok etkileyiciydi.  Bunun dışında daha bir çok etkinlik yaptık ve yapmayı planlıyoruz. Bu proje sayesinde boş vakitlerimde 4 farklı ülke gezme fırsatım oldu. Bunlar tabi ki ilk olarak Macaristan-Budapeşte, Slovakya-Bratislava, Avusturya-Viyana ve Çek Cumhuriyeti-Prag. Gerçekten her birinde çok eğlendim, yeni yemekler tattım, yeni insanlarla tanıştım. Her biri benim ayrı ayrı çok büyük bir tecrübeydi. Eğer fırsatınız varsa bu gibi projelere kesinlikle başvurmanızı tavsiye ederim. Kesinlikle hayatınıza renk katacaklardır ve bakış açınızdaki gelişmeyi hissedebilirsiniz.






No comments:

Post a Comment