Friday 13 September 2019

Adventure in Italy 2

İtalya gibi bir yerde 2 ay kalıcaksınız deseler herhalde ilk olarak herkesin hedefi Roma veya Floransa olurken ben buraları sona saklamıştım,şimdi bu EVS sürecimdeki hem seyehat hem aktivitelerim hakkındaki hikayelerimi okumaya hazır olun. İtalya’nın Treviso şehrinde 2 ay boyunca EVS projesi ile yer aldım.Etkinliklerimiz ilk başlarda küçük çocuklar odaklı olsa bile zamanla yeni etkinliklerin gelmesi ile odağımız değişmişti,artık tarlada veya ofiste çalışıyorduk.Ben küçük çocuklar ile olan aktiviteleri tercih ederim,küçük zihinlere birşeyler öğretebiliyor olmak EVS projesine katılma amacımı bana hatırlatıyordu.Günlerimiz bu aktiviteler ile geçerken ben haftanın yorgunluğunu atmak için ve yeni yerler görmek adına rota hazırlıyordum. Bologna,Venedik,Verona sonrası sıradaki durağım Floransa olmuştu.Her karışı ayrı bir güzel Floransa gerek eğlenceleri ile gerek bize sunduğu tarihi güzellikler ile gittiğim en iyi şehirlerden biri olarak hafızama kazındı.Bütün  şehri  yürüyerek gezmiş olmam da belki de hafızama kazınmasındaki etkenlerden biri olabilir. European Voluntary Service(EVS),biz gönüllülere öncelikli olarak kendimizi tanımak için,daha sonrasında ise yeni kültürleri tanımak için mükemmel bir fırsat.Gönüllü olarak katıldığımız bu aktiviteler bize iyisiyle kötüsüyle hem tecrübe oluyor hem de zor şartlarda bizim durumları nasıl ele alacağımızı veya krizleri nasıl yönetmemiz gerektiğini en iyi şekilde öğretiyor.Üstelik tüm bu EVS süreci aktivitelerden ibaret değil,haftada 2 gün olmak üzere bize ait olan boş günlerde dilediğimiz şehri gezebilir veya dilediğimiz ülkeleri bile görebilirz.Ben ilk olarak hiç İtalya’nın dışına gitmek istemedim,hedefim güney taraflarına gitmekti özellikle Amalfi ve Sicilya taraflarını görmeyi çok istesem de olmadı.Burda her gittiğim yer hakkında kısacık bilgi vererek kısaca aktiviteler harici zamanımı nasıl değerlendirdiğimi anlatmak istiyorum.İtalya’nın her şehri gittiğinizde işte tarih budur dedirten güzelliklere sahip eşi benzeri olmayan bir kültür ile bizi karşılıyor. Floransa’dan sonra göreceğim herşey bana vasat gelir diye kendimce söylenirken Roma beni hayretler içinde bıraktı . Collesium’un karşına geçtim ve saatlerce oturarak öylece o devasa taş parçasını izledim.Collesium sadece bir örnek tabii ki,İtalya’nın her şehri kendine has ve eşsiz güzellikleri ile dolu olduğu için ve ben bunların çoğunu gördüğüm için burada bunu yazmaya kalkmam bu yazımı asla bitiremeyeceğim anlamına geliyor. Gezdiğim yerleri anlatırken konudan sapmamak için tekrar EVS’e dönüyorum.Aktivitelerden kalan zamanı yukarda özetlediğim gibi bulunduğunuz ülkedeki şehirleri gezerek kullanabilirsiniz İtalya için bir ipucu ben tren kullanmaktan çok memnun kaldım ve Roma harici her yere tren ile gittim. Şimdi işi büyütmenin vakti geldi çünkü artık benim İtalya’da gezebileceğim en yakın yer tren veya otobüs fark etmeksizin 12 saat uzaklıktaydı.Ben oyumu başka ülkeleri gezmekten kullandım ve Slovenya(Koper)-Macaristan(Budapeşte)-Avusturya(Vienna)-Almanya(Münih-Heidelberg) şeklinde bir rota belirledim,bu yolculuğumu FlixBus ile organize ettim ve kalacağım yerlere kadar her şeyimi hazır ettikten sonra yola koyuldum.Yolculuğum son günüme kadar muazzam keyifli ve güzeldi ancak son gün Heidelberg-Treviso otobüsü beklerken otobüsün beni almaya hiç gelmemesi ve gecenin bir saati Heidelberg’de kalmam ile bu muazzam keyifli yolculuk bir anda bir kabusa dönüşmüştü,ama yukarda da söylediğim gibi bu proje kendimizi tanıma ve kriz yönetimini öğretme konusunda bize çok şeyler öğretiyor.Hayatım boyunca unutmayacağım güzel anılar edindim ve daha da önemlisi kendimi geliştirmek,vizyonumu geliştirmek için çok güzel gözlemler edindim.




No comments:

Post a Comment