Friday 15 May 2020

HAYALLER ve HAYATLAR


Yurtdışında gönüllülük deneyimi kazanmak içiktım yola, ancak beni bekleyen süprizleri hiçde hesaba katmamışım...
Yeni deneyimler, eğlenceli zamanlar… Bir sürü hayal kurdum. Güzel dileklerle yola çıktım. Farklı kültürlerle tanışmayı, yeni dostluklar kurmayı, kültürel yemekleri tatmayı diledim.
 Biraz hayaller hayatlar oldu sanki. Romanya'da proje dönemimiz korona virüse denk geldi ve hiçbir şey hayal ettiğim gibi olmadı. Zamanımın çoğunu yurtta benimle aynı şeyi dileyen arkadaşlarımla geçirdim. Dışarı çıkma yasağı vardı. Sadece zorunlu durumlar için dışarı çıkabildik. Bazen küçük kaçamaklar yaptık tabi ki ama bu zamanlarda da kimseyle herhangi bir etkileşim yaşamadan Bükreş sokaklarında öylece dolaştık. Böyle dile getirince hayal kırıklığı yaşamışım gibi hissedilebilir, aslında öyle olmadı.

Karakterleri, hayalleri, meslekleri birbirinden farklı yedi kişi iki ay birlikte vakit geçirince güzel şeyler öğreniyorsun. Daha önce hiç merak etmediğin belki sevmediğin konular hakkında bilgi sahibi oluyorsun. Daha fazlasını öğrenmek için hırslanıyorsun. Birkaç gün öncesine kadar tanımadığın, farklı olduğunu düşündüğün insanlarla aile oluyorsun. Onlar için endişe ediyorsun. Romanya bana güzel dostlar kazandırdı. Farklılıklarıyla sevmeyi öğretti. Orada edindiğim dostum Mihai sayesinde bana Bükreş'te de bir evim olduğunu gösterdi.
Bu deneyimler ve güzel anılar için oradaki arkadaşlarıma teşekkür ederim. En çokta soğuk havaya rağmen benimle saatlerce yıldızları izleyen dostuma teşekkür ediyorum… Korona virüs bize kendimizi ve yanımızdaki dostlarımızı tanımamız için zaman tanıdı. Güzel şeyler keşfettik. İyi ki varsınız..
Sena Arzuman – Iyaca Volunteer, Romania



No comments:

Post a Comment