Sunday 17 May 2020

BEKLENMEDİK TECRÜBE

Merhabalar,
Hayatında hiç topluluğa bile katılmamış ben, nasıl oldu anlamadan gönüllülük için kendimi Romanya’da buldum. İsterdim ki yaptığım aktivitelerden, tanıştığım farklı insanlardan bahsedeyim, ama ne yazık ki bunları gerçekleştiremedim. Büyük beklentilerle gittiğim Romanya’da öğrencilerle geçireceğim vakti, gezeceğim yerleri düşünürken o da ne! Coronavirus...
İlk günlerde Bükreş’in birkaç yerine gittikten sonra okullar tatil edildi ve sokağa çıkma yasağı geldi. Bizim için kötü sonuç olmuştu. Sadece market alışverişi için dışarı çıkıyor, kalan tüm zamanı yurtta geçiriyorduk. Halimizden memnun olsak da suya düşen planların burukluğu vardı. Bir süre bu şekilde hevessiz geçti. Daha sonra iki ay boyunca yurtta kalacağımızı anladık ve aile hayatına geçiş yaptık. Tüm gün birlikte yedik, oturduk, eğlendik, sıkıldık ve dertleştik.Toplulukla birlikte yaşamayı, hareket etmeyi ve düşünmeyi öğrendik. Çok uzun zamanda oluşabilecek samimiyeti çabucak elde ettik. Oyunlar, sohbetler, ufak tefek aktiviteler... Her zaman birbirimize destek olduk. Belki bu macera beklentilerimi karşılamadı ama Türkiye’de altı tane kardeşim oldu. Gönüllülük maceramın en kötü sonucu bile bana çok şey kattı.


Bana göre her yönüyle yaşanılması gereken bir tecrübe. Bunca kötü duruma rağmen pişman değilim. Aynı koşullarda tekrar deseler, yine varım!
Furkan Demirci – Romanya, Esc Gönüllüsü

No comments:

Post a Comment