Tuesday 7 January 2020

Hepsi Birbirinden Güzeldi


Bundan 2 ay önce tam 5 arkadaşla (3 kız 2 erkek) neler yaşayacağımızı bilmeden Bükreş’in Ciorogarla kasabasına doğru yola çıktık. Bizi orada farklı bir projeden 2 portekizli 2 türk arkadaşımız ve yüreği sevgiyle dolu bir sürü öğrenci bekliyordu. Elbette gider gitmez uyum sağlayamadık özellikle ilk haftamız hem ortama hem öğrencilerle alışmakla geçmişti. Kaldığımız yerin şehir merkezine 1 saatlik mesafede oluşu aslında bu alışma dönemini bi yandan da hızlandırmıştı çünkü bir şeyleri her zaman bir arada yapmak zorundaydık bu da bizi farkında olmadan çok iyi bir arkadaş grubu haline getirecekti.
İlk ayımızda özellikle Bükreş’i keşfetmeye adamıştık kendimizi.  Hatta daha ilk Bükreş merkezine gidişimizde hemen Parlamento Binasını görmeye gitmiştik ve giderken metro güzergahlarını karıştırıp farklı bir istasyonda bulmuştuk kendimizi, o günden sonra bir daha karıştırmadık ama güzel bir anı bıraktı bizlerde. İkinci ayımızda eski gönüllüler gittiği için üstümüzde artık daha çok sorumluluk vardı öğrencilerle etkinlikleri kendimiz planlamak zorundaydık ama tecrübeliydik ve bunun da üstesinden güzelce geldik. Ayrıca bizi orada karşılayan kuruluşla Sinai’deki Peleş Kalesi’ni Braşov’daki Bran Kalesi’ni diğer adıyla Drakula Kalesi’ni gezdik. Hepsi birbirinden güzeldi özellikle Peleş Kalesi yakın tarihte bitirilmiş ve büyük paralar harcanmış olması nedeniyle kesinlikle beklentilerimizin çok üstündeydi. Son haftayı tatilimiz olacak şekilde ayarlamıştık bu yüzden herkes o tarihlerde farklı yerlere gitmişti yeşil pasaportlu arkadaşlarımız farklı ülkeleri gezerken benim gibi garipler de Romanya’nın farklı şehirlerini keşfetmeye çıkmıştık. Ben 3 günlük Kluj ziyareti yapmıştım uzun tren yolculuğu ve Cristmas’a denk gelmesi gibi sorunlar yüzünden pek keyif alamadım ama gitmeseydim çok üzüleceğim bir yolculuk olacaktı bu yüzden iyi ki gitmişim diyorum ayrıca Kluj’a gelmişken de Salida Turda’yı da gezmiş oldum.Bu iki ayı unutulmaz kılan ekip arkadaşlarıma kalpten teşekkür etmek istiyorum o kadar güzel anılar biriktirdim ki geriye dönüp baktığımda her günümün ne kadar kıymetli olduğunu daha iyi anlıyorum. Son olarakta bizi orada karşılayan Adrian ve Mihai’ya her koşulda yanımızda olan İYACA ailesine kalbimin bir köşesini bıraktığım sevgili yurt arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi sunyorum.






No comments:

Post a Comment