Wednesday 29 January 2020

Hayatıma Tam Anlamıyla Bir ‘Es’ Verdiğim Romanya Maceram.


İlk geldiğim gün ki duygularımı düşündüğümde şu an ki kendime inanamıyorum aslında.
4 Aralıkta ilk adımımı attım bu topraklara, iyi kötü zaman geçiririm diyordum. Kendi grubumuzla (Multicultural Community) ve diğer grup (Esc for all 2) arkadaşlarımızla tanıştık. Beraber yemek yedik, dışarı çıktık, öğrencilerle tanıştık, oyunlar oynadık derken ne ara buralı olduğumu hissetmeye başladım bilmiyorum.
Artık otobüste tanıdığım yüzlerle karşılaşıp selamlaşmaya bile başlamıştım.
4 farklı tip günümüzdü vardı.
-Pazartesileri hep beraber ofiste buluşup hafta içi derslerinin planını yapıp varsa da problemlerimizden bahsediyorduk. Yalan yok herkesin sevdiği Pazartesi sadece para aldığımız Pazartesilerdi :)
-Salı, Çarşamba, Perşembe günleri aynı tip günlerdi. Sabah 10:00 -13:00 arası 3 farklı sınıfa birer saat belirlediğimiz etkinlikleri yaptırıp onlarla beraber eğleniyor aynı zamanda farklı dil, din, ırk ve görüşlere ön yargıları kırıp evrensel birey olmanın önemini aşılamaya çalıştık. Kendi kültürümüzü öğretip farklılıkların güzellerini gösterdik. Öğleden sonra 14:00-17:00 arası aktivite odasında gönüllü öğrenciler ve öğretmenler ile onların belirlediği etkinlikleri hep birlikte yapıyorduk. Bu sayede biz de Romanya kültürünü tanıma ve daha fazla kaynaşma fırsatımız oldu.
-Cuma günleri rumence dersleri ve müze gezme günümüzdü. Ortak belirlediğimiz yerlere hep beraber gidip biraz da sanat ve tarihle donatmak istedik kendimizi :)
-Hafta sonları boş günlerimizdi açıkçası Cumartesiler ben de hatırlamıyorum :) ama kalabalık pazar kahvaltılarımızın tadı hala damağımda.
Bizim en şanslı grup olduğumuz söyleniyor ki bence de öyle çünkü anlattığım seyirde ilerlemedik hep, cristmas tatiline denk geldiğimizden dolayı 20 gün yattık :) bahsettiğim pazar kahvaltılarını Çarşamba da yapabiliyorduk örneğin :)
Şimdi gitme zamanımız yaklaştığında geriye kalan güzel arkadaşlıklar, tecrübeler, öğrendiğimiz kelimeler ve “buraya tekrar geleceğim” sözlerimiz :)
Gerçek anlamda bir ‘es’ verdiğim hayatıma geri dönüyorum ve bu güzel tecrübelerle dolu molam için IYACA’ya teşekkür eder yeni gelecek arkadaşlara şanslar dilerim.





No comments:

Post a Comment