Monday 30 December 2019

Romanya - ESC Gönüllülük

Merhabalar dostlar,
Bükreşte yapmış olduğum 2 aylık esc deneyimimin sonuna geldim. Malesef...öncelikle sürecimin başlangıç evresinden bahsetmek istiyorum.Projeye kabul edildikten bükreşe gidene kadarki süreçte aklıma takılan her soru için iyaca sürekli yardımcı oldu.Daha sonra zaman geldi, biz bükreşe gittik ve projemiz başladı. Projemizi Bükreş merkeze biraz uzak ama çok tatlı bir yer olan Ciorogarla da gerçekleştirdik. Kaldığımız yerin kocaman bir bahçesi, bahçede birçok ağaç ve köpek dostlarımız vardı:)
Yine bize yakın, istediğimiz zaman doğa yürüşü yapabileceğimiz bir ormanımız da vardı yakınızımızda. Bizi karşılayan ve süreç boyunca bizle ilgilenen insanlar çok cana yakın ve samimiydiler.Okuldaki öğretmenler ve öğrencilerin bize karşı tutumları ortama hemen adapte olmamızı sağladı. Gönüllüler olarak biz, kendimizden verebileceğimiz , öğretebileciğimiz herşeyi  aktarmayı denedik.Yaptığımız aktivitelerin, dil derslerinin, öğretsel oyunların yanında kendi ilgi alanlarımızla ilgili paylaşımlarda da bulunduk. Herkes bilgi alışverişine çok açıktı. Ben bir takım materyaller talep ettim ve materyaller temin edildikten sonra yoga dersi vermeye başladım. Öğrenciler ve diğer gönüllülerin katılımıyla çok güzel zamanlar geçirdik:) diğer gönüllü arkadaşlarım da kendi ilgi alanlarıyla alakalı aktiviteler yaptılar. Yani herkes birbirinden birşeyler öğrendi.
Orada kaldığım zaman boyunca sürekli birşeyler öğrendim.Projemizde 2 Türk ve 2 portekizli birlikte çalışıyorduk. Romanya kültürünü tanırken aynı zamanda portekiz kültürne dair birçok şey öğrendim, birçok güzel arkdaşlık kurdum. Kendimi bu konuda çok şanslı hissediyorum.
Son haftamızda romanyanın diğer  şehirlerini görme imkanımız oldu.Braşov ve Sinai ye gittik ve harika zaman geçirdik.Beklentimin üstünde bir güzellikte olduğunu söyleyebilirim.Ama Bükreşte zaman geçirmek benim için çok daha keyifliydi.Şehrin göz doyuran mimarisi, mükemmel sokakları ve enerjik bir ruhu var.Çok mutluyum ki yakın olduğu için sürekli gidip vakit geçirebiliyordum. Müze ziyaretleri, opera,grupça akşam yemekleri ve tabiki eğlence:)
2 ay yavaşça sonlanırken zamanın nasıl geçtiğine dair en ufak bir fikrim yok. Buradan ayrılırken sanki evimden ayrılıyormuş gibi hissetmek çok tuhaf aynı zamanda çok güzel.Burada geçirdiğim zmanın çok kaliteli olduğunu düşünüyorum. Ve bu deneyimi yaşayabildiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum. Bu güzel hisler beni şimdiden  yeni bir proje için heycanlandırmya başladı bile :) Bu güzel deneyim için iyaca ve sakura ya en içten teşekkürler:)
Ve yazının başka dostlara ışık olması dileğiyle..







No comments:

Post a Comment