Thursday 26 December 2019

Polonya- Beniaminek03'ten Herkese Selamlar

Öncelikle gönüllü olarak 3.ayımı doldurmaktayım ve sizlere bugün burada neler yaptıklarımı anlatmadan önce bu projeler ile nasıl tanıştığımı ve hayatımın nasıl değiştiğinden bahsetmek istiyorum. Kendimden biraz bahsedecek olursak 20 yaşındayım, Kocaeli Üniversitesi-İnsan Kaynakları Yönetimi bölümü 2.sınıf öğrencisiyim ve uzun yıllardır futbol oynamaktayım. Çocukluğumdan beri isteğim olan futbolcu olma hayalini halen sürdürüyorum ve bunun dışında antrenörlük alanında ise kendimi geliştimeye devam ediyorum.Hayat devam ederken bir takım zorluklar ile karşılaşabiliyorsunuz. Futbol kariyerimin en önemli zamanlarında bir sakatlıkla karşı karşıya kaldım ve bir seneye yakın futboldan ve spordan uzak kaldım. Hayat benim için sadece siyahtı artık... Belkide ben öyle düşünüyordum. Bu zamanlarda hayatıma bir şekilde devam etmeliydim, üniversiteye başladım ve tüm odağımı derslerime, başarılı olmaya verdim. Üniversite hayatım devam ederken, futbola olan özlemim git gide artıyordu ve ameliyat olup tekrardan dönmeye karar verdim. Başarılı bir ameliyat sonucu tekrardan antrenmanlara başladım ve bir sene sonra geri dönmek benim için gerçekten çok zor ve yıpratıcıydı. O zamanlarda gelecek kaygısı yaşarken, ne olacak? futbolda neler yapabilirim? diye düşünürken bir gün sosyal medyada Polonya'da ''Gönüllü olarak Futbolcu ve Antrenör ol'' adı altında bir gönüllülük projesi ile karşılaştım. Bu projeleri ayrıntılı bir şekilde araştırdım ve sadece futbol gözü ile bakmadım. Sosyal alanda ,yabancı dil geliştirmede ve dünya vatandaşı olmamda çok büyük şanstı. Ev sahibi kurum ve Türkiyede'ki organizasyon ile iletişime geçtim. 1 Ay sonunda olumlu sonuçlar aldım ve artık Polonya yolcusuydum :) Öncelikle 2 aylık kısa dönem Erasmus+Plus projesi ile gittim. Eğer ev sahibi kurum benle devam etmek isterse başka bir organizasyonla uzun dönem ''EVS PROJESİ'' ile gelecektim. Polonya maceram başlamıştı ve her sabah futbolcu olma, futbolun içinde olma hayali ile uyuyan çocuk artık başka bir ülkede, farklı kültürde ve farklı dilde sevdiği işi yapmaya yani futbol oynamaya başladı :) Polonya günlerim tüm hızıyla devam ederken ev sahibi kurum benimle devam etmek istedi ve Türkiyede' ki organizasyonum ''İYACA'' ile iletişime geçtim. Buradan tekrardan bana bu fırsatı sunan organizasyonum İYACA'ya sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Kısa bir Türkiye tatili sonrası tekrardan uzun dönem projesi ile Polonya'ya geldim ve ikinci Polonya macerası kaldığı yerden devam etti. Herkesin bir hikayesi vardır. Benimde hikayem buydu, hayatta tüm zorluklara rağmen bir çıkış yolu olduğunu ve fırsatlarla karşılaşabileceğinizi unutmayın. Bu fırsatları gönüllülük projeleri ile gerçekleştirebilirsiniz. Belkide bu projeler sayesinde hiç unmadık kişiler ve durumlarla karşılaşacaksınız. Bunun sonucunda hayatınızın geri kalan kısmını şekillendirmede, yol haritanızı belirlemede önemli rolü olacağını düşünüyorum.




No comments:

Post a Comment