Friday 29 March 2024

Litvanya Günlükleri: Hatırlanacak Bir Aralık

İşte benim Litvanya'daki aralığım. Zamanın ne kadar hızlı geçtiğine inanamıyorum.

Her zamanki gibi, çarşamba günleri Gelvonai'ye ve perşembe günleri Musninkai'ye gideriz. Ancak bu ay oraya gidemedik çünkü rehberimiz izindeydi. Sanırım sadece iki kez gittik.

Bu ay gittiğimizde oradaki gençlere bir görev verdik; kartonlar, dergiler, kalem ve kâğıt kullanarak birlikte bir bina oluşturmaları gerekiyordu. Bu binanın ne olduğuna ve kimin bu binada yaşadığına karar vermeleri gerekiyordu. Bu etkinliğin amacı, bir ekip içinde birlikte nasıl hareket edileceğini ve ekip içinde nasıl birleşileceğini öğretmekti. Sonunda, mutlu bir hapishane yapmaya karar verdiler. 😊

Ayrıca, İngilizce Konuşma Kulübü için harika bir etkinliğim vardı, adı "Wheel of Fortune" yani bizim bildiğimiz adıyla “Çarkıfelek”. Fotoğrafta gördüğünüz gibi, beyaz tahtaya İngilizce kelimeler yazıldı. Katılımcılar bilgisayardaki tekerleği çevirdi ve tahtadaki doğru harfi tahmin ettilerse çevirdikleri puanları kazanmış oldular. Ancak dikkatli olmaları gerekiyordu çünkü tekerlekte sıfır puan çevirirlerse tüm puanlarını kaybedeceklerdi.

Sirvintos'ta Koçluk ve Liderlik üzerine bir eğitim kursu vardı. Kerem ve ben bu kursa gönüllü olarak lojistik ekibi olarak katıldık. Onlar için kahvaltı ve brunch hazırladık ve aktivitelerini yaparken onlara yardım ettik. Bir gün katılımcılar, kurs süresince öğrendikleri koçluk ve liderlik projelerini sunmak üzere Musninkai'deki liseye gittiler. Kursun bir gönüllüsü olarak, onlara yardım etmek için yanlarındaydık. Sonrasında katılımcılar ve eğitmenlerle birlikte gençlik merkezimize gittik. Onlara gençlik merkezini gösterdik ve genellikle ne yaptığımızı açıkladık.

Boş zamanımda, rehberimiz Jelena, koordinatörümüz Zivile, mentorumuz Agne ile birlikte Vilnius'a bowling oynamaya gittik. Benim için unutulmaz bir an oldu. Güzel bir zaman geçirdik. Daha önce hiç bowling oynamamıştım, bu yüzden güzel bir deneyimdi.

Ayrıca adı Barstyčiai taşı olan "en büyük kaya"yı görmeye gittim. Kayayı ilk gördüğümde  çok güldüm çünkü Türkiye'de her yerde daha büyük kayalar görebiliyoruz, ama gelin görü ki bu fotoğrafta görmüş olduğunuz kaya gerçekten Litvanya gibi tepelerden oluşan küçük bir ülke için gerçekten de kocaman. Bu kayayı görmek için Anykščiai'ye gitmiş olmaktan çok memnunum. Güzel restoranlar ve kafeler vardı bu minik şehrin.

Bu, Avrupa'da geçirdiğim ilk yeni yıl kutlamasıydı. Hazar, Kerem ve Katedral Meydanı'nda tanıştığımız yeni bir arkadaşla birlikteydik. Meydanda bir geri sayım vardı ve dışarısı dondurucu soğuk olduğu için bir bara oturmuştuk. Meydana zamanında gidip geri sayıma yetişebileceğimizi düşünüyorduk. Ama zamanın tükendiğini fark ettik, bu yüzden meydana gitmek için koşmaya karar verdik. Sonunda zamanında orada olamadık ve bir sokak ortasında kaldık, birbirimize sarıldık ve sokakta dans etmeye başladık. Sonrasında meydana gittik ve bu harika fotoğrafı çektim. Meydan çok kalabalıktı ve müthiş bir müzik eşliğinde ışık şovu vardı! Aralık’a elveda derken, Litvanya'da geçirdiğim zaman beni değerli anılar, yeni deneyimler ve paylaşılan anıların sıcaklığı ile baş başa bıraktı. günlerin getireceği maceralara heyecanla bakıyorum.